- mån 08 feb 2010, 08:10
#376592
I somras upptäckte jag av en slump att kylarvätskan låg under Min strecket. Köpte då en sån där 1L dunk på Volvo och fyllde på. Knappt halva gick åt vill jag minnas. Sen höll jag ett öga på den men den såg ut att hålla sig. Nu i vintras kikade jag igen och vips så hade den gått under Min igen. Antog att det var pga. kylan men oavsett om motorn var varm eller kall (eller jag släppt upp locket för att släppa på vakumet) så var den under Min.
Fyllde på igen för några veckor sen och i morse kollade jag igen så vips var den under Min strecket.
Vart tar kylarvätskan vägen? Har bara snabbkollat men inte sett några fläckar under bilen (borde ju synas rätt bra mot vit snö) och inte heller sett någon fukt i motorrummet längs kopplingarna?
Ska in med bilen på 6' milaservice nu så verkstan får väl kolla det också men med tanke på de hutlösa priserna undrar man ju om man inte ska låta någon annan titta på det? Då bilen är relativt ny (2007) vill jag gärna ha märkesverkstadsstämpeln.
Fyllde på igen för några veckor sen och i morse kollade jag igen så vips var den under Min strecket.
Vart tar kylarvätskan vägen? Har bara snabbkollat men inte sett några fläckar under bilen (borde ju synas rätt bra mot vit snö) och inte heller sett någon fukt i motorrummet längs kopplingarna?
Ska in med bilen på 6' milaservice nu så verkstan får väl kolla det också men med tanke på de hutlösa priserna undrar man ju om man inte ska låta någon annan titta på det? Då bilen är relativt ny (2007) vill jag gärna ha märkesverkstadsstämpeln.