NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har en ny V50 från -09 och är nöjd med i princip allt. En sak som dock börjat störa mig i dessa slasktider är när man använder spolarvätska i en högre grad än vanligt. När man rengjort rutan med spolarvätska ett par gånger börjar "överflödig" vätska flyga över till vänster backspegel och helt sonika försämra sikten för denna spegel. Otroligt störigt och jag hoppas även att Volvo insett detta. Är det någon mer som drabbats av samma problem och kanske t.o.m. har löst/minskat problemet?

Mitt första inlägg på Jagrullar blir tyvärr negativt, men jag är en optimistisk person i övrigt och hoppas på ett långvarigt förhållande på "forat"! :)

mvh Calle
Jag har aldrig haft en bil som jag haft så LITE problem med sikten genom vänster sidoruta och backspegel. Inte ens vattnet "fastnar" på sidorutan.
KKR skrev:Jag har aldrig haft en bil som jag haft så LITE problem med sikten genom vänster sidoruta och backspegel. Inte ens vattnet "fastnar" på sidorutan.
Hmmm, har du möjligtvis sån där vattenavvisande behandling från fabrik på dina rutor... Mina geggar igen nåt helt vansinnigt!
av Feedan
mathem skrev:
KKR skrev:Jag har aldrig haft en bil som jag haft så LITE problem med sikten genom vänster sidoruta och backspegel. Inte ens vattnet "fastnar" på sidorutan.
Hmmm, har du möjligtvis sån där vattenavvisande behandling från fabrik på dina rutor... Mina geggar igen nåt helt vansinnigt!
Det ingår väl fortfarande i momentum-paketet på MY10? Har det i alla fall på min 2009:a och det är ingen jätte skillnad direkt. Kanske börjar bli dags att lägga på en ny behandling inkl. sidospeglarna som "rekondare" påstår är bra.
På mina tidigare bilar och min nuvarande har det blivit skitiga sidobackspeglar samt även de främre sidorutorna, speciellt vid slaskväder men jag anser att detta är inget problem utan någon man får räkna med vid sådant väglag. Det är väl snarare så att vägsmutsen är irriterande än spolarvätska som dyker upp där...

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]