NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Någon som löst ut en helt ny fjärr till v50? Tappade hela mitt nyckelknippe idag och bl.a fjärr :evil: :evil: :evil:
Användarvisningsbild
av V50F
Kan nog kosta några tusen lappar. Du ska ringa och spärra nycklarna.
Sen tar dom fram nya nycklar och kodar dom för startspärren i din bil.
Har själv en SBM försäkring som täcker detta upp till 5000 kr. :)
Användarvisningsbild
av rosenlorden
NÅGRA !? Hoppas verkligen att dom lämnas in hos polisen här, annars får man väl bita i det sura äpplet..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om jag hade tappat en nyckel så hade jag absolut kodat om bilen/nycklarna sen. Även om någon hade lämnat nyckeln till polisen.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Hm, om jag mot förmodan nu skulle få tillbaks nycklarna, varför skulle jag då behöva koda om fjärrarna? Kan man på något sätt få ur "koden" ur nyckeln och sedan använda koden med någon annan "sändare" för att öppna bilen? Känns långsökt?
Användarvisningsbild
av StringerBell
.
Senast redigerad av 1 StringerBell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av StringerBell
rosenlorden skrev:Känns långsökt?
Jo, det kan jag nog tycka. En prisfråga. Det skulle inte vara värt någon eller ett par tusen kronor ur egen ficka.

Dessutom är du i ett mycket, mycket bättre läge mot försäkringbolaget om du vid stöld bevisligen kan visa upp alla nycklar till bilen.
Användarvisningsbild
av SvenB
StringerBell skrev:
Dessutom är du i ett mycket, mycket bättre läge mot försäkringbolaget om du vid stöld bevisligen kan visa upp alla nycklar till bilen.
Sen är det ju så också, att om någon stjäl bilen och den upphittas och det framkommer att bilen körts med nyckel så kommer det nog bedömmas som olovligt brukande och inte stöld.
Användarvisningsbild
av Silver477
En ny fjärrkontroll och programering till C30 kostade mig 1870:- på Volvobil Torslanda.
Vet ej sen vad en till kostar.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]