NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Någon som har någon info angåeende hur länge V50 kommer finnas kvar?
För till hösten kommer V60 och tror inte Volvo kommer ha kvar V50 då, eller vad tror ni?

Om den försvinner under detta året så borde det väl komma en "classic" som det så fint heter på volvospråk
Vilka motoralternativ kan man räkna med de kommer med i "classic" versionen och vilken utrustning?
Användarvisningsbild
av SvenB
Är det någon som sett att de skall ersätta varandra?
Användarvisningsbild
av robbygg
Kommer att finnas som vanligt MY11 sen kommer det antagligen en Classic version som MY12.
Antagligen samma för S40N. Båda dessa bilarna kommer till att fasas ut.

Fast jag undrar om dom gör någon facelift på dessa innan, tex samma front som C30.
av Lazy
Talade med min säljare ang. detta när jag bytte och han sa att V50 kommer att ersättas med V60, men att produktionen kommer säkert att finnas kvar ett par år till och att det kommer bli andra motoralternativ till V60.
av krämbulle
Jag har också funderat på det här då jag går i beställningstankar.

Tänkte också på om 'C30-fronten' kommer att implementeras på S40 och V50. Vore lite trist att beställa en -10 och så ser den helt ny ut till -11. Men, men, man ska väl inte tänka så...

'Classic'-modellerna brukar ha bra prisbild, eller hur?

//Johan
Användarvisningsbild
av SvenB
krämbulle skrev:Jag har också funderat på det här då jag går i beställningstankar.

Tänkte också på om 'C30-fronten' kommer att implementeras på S40 och V50. Vore lite trist att beställa en -10 och så ser den helt ny ut till -11. Men, men, man ska väl inte tänka så...

'Classic'-modellerna brukar ha bra prisbild, eller hur?

//Johan
Tyvärr är det altid så. Jag tycker inte att man kan vänta på att det kanske blir så eller så. Visserligen vann jag över 7.000:- på att provköra en V 50 innan jag skrev på en order. Under tiden jag var borta (20 min) sänktes priset på kampanjbilen ytterligare.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Om man tittar på övriga produktsortimentet så har alla de anda bilmodelerna fått ny grill med runt märke, men inte V50 och S40N finns en annledning kanske?
Antingen kommer det en facelift eller så är det en classic på g med lite andra lyft.
Vad jag har hört ska V60 och V50 gå paralellt i något år, V50 säljer ju såpass bra fortfaranade så något annat tror jag är otänkbart.
av krille09
Kommer inte V60 att ha större mått inv och utv än V50?

Det kanske skulle tala för att V50 lever kvar vid sidan om V60. Det är ju rätt populärt med mindre kombimodeller typ Audi A3 Sportback, BMW 1 serie etc...
Användarvisningsbild
av mane
V50 kommer att försvinna, om man inte skickar verktygen till kina. :wink:
Dock så kommer den troligvis gå parallellt med V60 ett tag, då de inte kommer att ha samma motorer.
Sedan kan man väl anta att det kommer en 5-dörras C30:a på S/V60 grund, som konkurrent till A3 sportback etc.

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]