NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu har det hänt vid ett flertal tillfällen (senast idag) att mitt bluetooth hansfree i V50an connectar min telefon av sig själv och utan att bilen ens är igång.
Satt vid datorn innan här o vipps tändes min telefon upp, "my car" uppkopplad.
Det har tom hänt att när jag gått o snckat i mobiltelefon inne i huset så har min V50 connectat mitt i samtalet o kopplat över samatlet i bilen som står låst på gården. Då har den stått låst länge.

Finns det nån åtgärd för detta? ??:-/
Användarvisningsbild
av opA
Stäng av bluetoothen på telefonen när den ändå inte används ? :P
av jaj
Hej.
Låter skumt , kan det vara något annat än din bil?
När jag stänger av min V50 (MY10) så kopplar blåtanden ner, alldrig haft problem med oönskade uppkoplingar till bilen. Bilen och teleon är tillräckligt nära varandra för att koppla upp.
Kan det vara någon annant än bilen ex telefon som "paserar" utanför huset? Grannes telefon?

JAJ
Nej det går inte, Det är ju en digital sändning / mottagning som dessutom är kodad mellan bilen och telefonen.
Jag hade bilen avstängd en gång o stod i trädgården o snacka (typ 30meter bort) Så rätt vad det är försvinner människan i telefonen och så tittar jag på telefonen "my car ansluten" Springer bort till bilen o hör att jag kan höra personen jag pratar med i bilens högtalare fastän den står avstängd och låst. ??:-/
Lustigt som fan.

Bilen är inlämnad idag för service och de skulle kolla om det fanns några mjukvaru uppdateringar till blåtanden.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]