- fre 08 jan 2010, 11:49
Nu häromdagen när det var 17-18 minus fick jag på morgonen (dieselvärmaren hade kört 20-25 min) när jag kom ut till bilen ett meddelande om att Antisladd behövde service. När jag kört 15 km och stannat, och sedan startade igen efter någon timme fick jag meddelandet att Antisladd var tillfälligt avstängt. Efter jag rullat någon kilometer försvann varningen och allt har varit som vanligt sedan dess. Det var sex dagar sedan och många mil och starter i 10-15 minusgrader.
Är det något att bry sig om? Eller kan det hända då och då vid "extrema" temperaturer? Jag har nybilsgaranti i en månad till. Jag bor numera i Halmstad (efter att ha bott i Göteborg) och upplever sådana temperaturer kanske en gång vart femte eller tionde år. Lämnar man in den kommer de knappast göra mera än att koppla upp den och konstatera att allt fungerar och ser felfritt ut. Eller?
Är det något att bry sig om? Eller kan det hända då och då vid "extrema" temperaturer? Jag har nybilsgaranti i en månad till. Jag bor numera i Halmstad (efter att ha bott i Göteborg) och upplever sådana temperaturer kanske en gång vart femte eller tionde år. Lämnar man in den kommer de knappast göra mera än att koppla upp den och konstatera att allt fungerar och ser felfritt ut. Eller?
Nu: Mercedes-Benz A-Klass 180CD 2017 Tidigare: 2017-2018 Renault Megane 1.5 diesel 2011 • 2009-2017: V50 D5 2008 •