NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
Går det inte att stänga av Anti-sladd på V50?
Anti-spinn har jag hittat i menyerna men inget annat.

Ibland kan man ju faktiskt vilja köra bilen själv.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Har kör många mil på fina vintervägar idag men tyvärr envisas bilen med anti-sladd in i varje kurva.
Går det inte att få bort detta på något vis?
Någon säkring man kan plocka bort kanske?
Användarvisningsbild
av SvenB
Henrikx2 skrev:Går det inte att stänga av Anti-sladd på V50?
Anti-spinn har jag hittat i menyerna men inget annat.

Ibland kan man ju faktiskt vilja köra bilen själv.
Jag förstår inte vad du menar med att "Anti-spinn har jag hittat i menyerna". I min instruktionsbok (V 50 My 10) finns det endast en meny som gäller DSTC. Jag citerar: Systemets ingrepp kan delvis avaktiveras. Ingreppet vid sladd fördröjs då och tillåter därmed mer sladd, viket ger större frihet vid dynamisk körning. Samtidigt förbättras framkomligheten i djup snö eller sand eftersom gaspådraget inte längre begränsas". Menyn skiljer altså inte på Antisladd och Antislir. Vad efterfrågar du mer?
av xabio
Nej, det går inte att stänga av helt och hållet.
När du stänger av DTSC så sätter du bilen i ett sk. sport mode som tillåter mer spinn, men det är aldrig helt avstängt och det går inte att stänga av helt.
Användarvisningsbild
av rasina
jag vet inte om detta stämmer har EJ testat själv men en kille på garaget.org hade frågad o fått svar..
här är svaret.
#1 Tryck på reaset knappt till vänters om ratten när det står dtcs på håller du in reaset knappen i 5 sek så kmr det dtcs

det går att stänga av antispinn, sätta igång antispinn, stänga av antispinn......... gör man så några gånger så står det till slut att det är avstängt helt. tror man måste göra de 5 gånger

antisladd går ej att koppla ur helt, du kan begärnsa den något men inte helt.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]