NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av smorgos
Blåste av bilen med högtryckstvätten, upptäckte då att klarlacken släppte vid ett par stenskott. En yta stor som en handflata släppte. Högtrycken var en vanlig liten hemma variant, ingen speciellt kraftfull eller så. Borde inte lacken tåla detta? Det är röd s40 my-06.
Hur hanterar man detta, är det något man ska räkna med att volvo ska ta ansvar eller får man räkna med att stå för omlackning själv?
Användarvisningsbild
av SvenB
smorgos skrev:Blåste av bilen med högtryckstvätten, upptäckte då att klarlacken släppte vid ett par stenskott. En yta stor som en handflata släppte. Högtrycken var en vanlig liten hemma variant, ingen speciellt kraftfull eller så. Borde inte lacken tåla detta? Det är röd s40 my-06.
Hur hanterar man detta, är det något man ska räkna med att volvo ska ta ansvar eller får man räkna med att stå för omlackning själv?
Vet du om något är omlackerat på bilen? Jag tycker det verkar som en dålig reparation om klarlacken lossnar.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
För mig låter det som att en hemmalckare har varit framme. Men är det en solid röd eller en metallic?
Lite bilder kanske?
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
av smorgos
Köpte visserligen bilen inte ny men vad jag vet så är den inte omlackad. Är vanlig röd, ej metallic.
av Robbinb
smorgos skrev:Köpte visserligen bilen inte ny men vad jag vet så är den inte omlackad. Är vanlig röd, ej metallic.

står i handboken att man får vara närmast 3dm med högtryck, kan dom misstänka att du varit närmare gäller inga garantier eller förståelse från volvos sida.. och ett parti på en hel handflata så kan man gissa att det inte var några 3dm i ditt fall, snarare 3-5 cm... högtrycka inte bort smutsen, tvätta bilen istället
av Robbinb
FiddeUBC skrev:Men alltså är det en solid röd har du ju ingen klarlack på bilen.... :wink:

idag klarlackar dom solida färger oxå :lol: :roll: :roll: :roll: :roll:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jaha... ja jag ska låta det vara osagt då för jag har inte 100 koll.
Men i vilket fall som helst så den enda som rätt i det här läget är en omlack.

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]