NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbinb
kan man byta alla "dörr-rutor" till laminerade i efterhand??? och är det svårt??? alltså bagagerutorna struntar jag i..
jag har en V50 -10

MVH/Robbin
av LOTEZ
Robbinb skrev:kan man byta alla "dörr-rutor" till laminerade i efterhand??? och är det svårt??? alltså bagagerutorna struntar jag i..
jag har en V50 -10

MVH/Robbin
Man kan byta - JA
Inte särskilt svårt men väldigt dyrt kontar om du hade beställt med..

/LOTEZ
av Robbinb
kan väl inte vara jättesvårt att få tag på skroten? tänkte jag skulle ringa och kolla runt lite imorgon..

men dessa rutor är inte dem tjockare? borde de inte vara annan motor så den får plats och andra lister upptill ???
jag kanske är helt ute och cyklar?
av jensam
Det finns en tråd om det här redan, använd sökfunktionen. FiddeUBC hade prövat och kommit fram till att det var ett h*lvete (så förstod jag det iaf).
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Japp jag har provat o köpte ett gäng rutor på Jb. Fram är inte så svårt men bakdörrarna är ett helvete. Riva dörrklädseln bak Bort med lister o annat skräp. Ta bort ehla listen runt rutan. Bända upp triangellocket på utsidan o givetvis går alltid klipsen sönder. Sen får du borra ut 2nitar och lyfta bort en aluskena där. Sen kan du lyfta ut rutan efter det att du lossad den från fönsterhissmekanismen.
Vill man ha laminerat så vill man ju inte bara ha på framrutorna. Dessutom fick jag byta rutor en gång för att två var repiga och när jag sen upptäckte den andra rutan var repig så sket jag i alltihopa o fick lyckligtvis alla pengar tillbaka på Jb. Det enda jag förlorade var lite soppa pengar... För er andra som inte handlat av JB innan så kan jag varmt rekomendera...

Summa sumarium... skit i det. ;-//
Användarvisningsbild
av Fellow
Är det inte samma infästning för bakrutorna som i fram? Vad är triangellocket?
Är det inte "Bara" att lossa rutorna ur sina fästen på skenorna och lyfta ur rutan o sedan i igen? Eller skiljer rutorna i uppbyggnad?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
De skiljer sig i tjocklek.
Fram är inga problem men bak är som jag skriver ett helvete. Du får i princip ta bort alla delar på hela bakdörren för att kunna lyfta ut rutan.
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]