NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av irr87
Den första servicen på min c30 1,8f närmar sig. Då undrar jag vad som ska göras på denna första servicen, 1000 mil... det kan väl inte vara mer än oljebyte eller ? ... och hur mycket kan det kosta ?
Användarvisningsbild
av ThomasT
irr87 skrev:Den första servicen på min c30 1,8f närmar sig. Då undrar jag vad som ska göras på denna första servicen, 1000 mil... det kan väl inte vara mer än oljebyte eller ? ... och hur mycket kan det kosta ?
Jag har för mig att jag betalade 1137kr på Upplandsmotor.

.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vi kan säga så här. oljan klarar sig inte fram till service intervallan & måste bytas efter halva sträckan...
av MattiasD
CarMan skrev:Vi kan säga så här. oljan klarar sig inte fram till service intervallan & måste bytas efter halva sträckan...
Ja, och?
av irr87
så vad innebär det ? ... vid 1000 mil servicen, byter dem BARA oljan ?... eller byter de även filter av olika slag (oljefilter, luftfilter osv) ??

väldigt tacksam om någon vet med säkerhet eller om det finns en länk till var man kan se exakt vad som ska göras vid denna havlservicen !

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]