NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har i andra trådar skrivit om strul med min parkeringsvärmare. När bilen var ny fanns tillvalet med från början och allt fungerade som det skulle. Efter nåt år eller så köpte jag en AEM-modul och ett paket med allt nödvändigt i för att få fjärrstart till värmaren. Bilia lägger in mjukvaran och allt verkar fungera bra, tills jag efter ett tag börjar reagera på att värmaren stängs av när jag låser upp bilen (c:a 4 av 5 gånger). Jag skrev om det här på forumet också. Hur som helst skiver jag en fråga till Volvo via deras hemsida och blir dagen efter uppringd av chefen för tillbehör på Volvo som säger att min bil är en av 2 i Sverige om har detta problem och att de inte vet vad det beror på. Han säger också att jag ska lämna in den, vilket jag gör, 2 ggr. I båda fallen skrivs en felrapport som skickas till Volvo. Bilia säger att de ska höra av sig om och när de får en lösning på problemet från Volvo. Sen dess har jag inte hört ett knyst! Detta var i augusti 2007.

Nu har fjärrkontrollen till värmaren börjat bete sig underligt på andra sätt också. Det går t.ex. inte att stänga av värmaren med den om värmaren sattes på från bilen och ibland går värmaren inte ens att sätta igång med fjärren... Hur ska jag gå vidare med det här? Nybilsgarantin gick ut för ett år sedan. Är inte Volvo skyldiga på något sätt att hitta en lösning på problemet med värmaren när jag nu ändå lämnade in den för detta under garantitiden?

Tack på förhand för era svar!
Jo, om du har påtalat felet under garantitiden å felet ej är avhjälpt så ligger problemet hos Volvo. Jag tror att de helt enkelt inte vet vad de skall göra..... antagligen något mjukvarufel å då kan det ju vara vad som helst. Be dem helt enkelt att montera ut din befintliga modul å sätt in en ny.

Enligt konsumentköplagen har de 3 ggr på sig att fixa problemet sen kan du häva köpet (av AEM å fjärren då alltså)

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)