NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
Undrar om någon här har erfarenhet av windblocker? En windblocker kostar ju trots allt ca 4000kr och innan man köper det vill man gärna veta om den är speciellt effektiv? Ingick den i något paket vid nybilsköp?

Undrar även om inte det finns elantenn till C70N? Den svarta antennen som är original är la sådär snygg. Har för mig att Heico hade det på sin C70?
1. Windblockern är värd sin vikt i GULD! :shock: Det blir en enorm skillnad! Kör man nercabbat så vill man ju gärna att det fläktar, men dom vindarna som "kommer tillbaka" i nacken är inte trevliga efter ett tags körning. Är det dessutom lite kyligt så är det lätt att man får ont i nacken. Den köps separat i Volvobutiken.

Jag kör alltid med rutorna nere och windblockern uppe. Då fläktar det skönt, men man slipper vindarna i nacken, plus att det är absolut snyggast! :wink:

2. Ang antennen så finns det ingen el.antenn. Men det går ju att köpa en kortare om man vill. Så länge man hittar en kort som har stor diameter längst ner, då orginalantennen är ganska grov där.
av Mackan_GBG
Tack för dom snabba svaren. Då blir det till att satsa på en sådan.

Har även märkt att ratten slits ganska snabbt på det C70N jag sett, Många ser ganska slitna ut. Är sportratten eller någon annan av bättre kvalité än den originalmonterad?
Mackan_GBG skrev:Har även märkt att ratten slits ganska snabbt på det C70N jag sett, Många ser ganska slitna ut. Är sportratten eller någon annan av bättre kvalité än den originalmonterad?

Interiören bli ju utsatt för väder och vind så allt blir mer slitet på en cab. Ska du beställa ny kan jag varmt rekommendera Sovereign Hide softläder. Mycket snyggare, skönare och bättre kvalité än det vanliga lädret. Har haft två C70N T5 (en MY06 och nu en MY09) båda med sportratt. Tycker inte att jag har märkt någpt speciellt slitage dock. Skinn blir ju lite glansigt efter ett tag men det löser man ju med läderrengöring och conditioner. Sportratten är mycket skönare att hålla i förresten!
Användarvisningsbild
av CabBO
Har en C70N T5 MY08 och jag tycker att Windblockern är lite överflödig i stadskörning. Där ligger man ju och "finkör" och inte drar på. Kan nästan bli för varmt vissa dagar med Windblockern ditsatt och uppfälld. Däremot när man kör på större vägar eller på motorvägar tycker jag den är kanon och ovärderlig. En original Windblocker kan ju sitta uppe hela tiden (så länge ingen skall sitta i baksätet) och man kan välja om man vill fälla upp eller ner delen bakom nackstödet. Helt värd pengarna.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]