NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walgot
Hade tänkt att lämna in min V50, och fixa solfilm på den. Hade tänkt att ha de 5 bakre rutorna. Någon som har bilder och dela med sig, och skriva hur mycket ljusinsläpp filmen har.

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av poseidon
Finns massor av olika sorter. Jag har tydligen den mörkaste, jätteskönt! Man slipper bli bländad av bakomliggande. Enda nackdelen är att backa på hösten....
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Jag har solarplexus rutor i skuffen, och baksätet är tonat halvmörkt, ser mörkt och fint ut från utsidan, från insidan ser man bra ut i baksätet. Dock så blir det lite brunaktigt ljus i skuffen. Men man kan ju lätt ta bort toningen på vinterhalvåret om man det skulle vilja.
Användarvisningsbild
av opA
Walgot skrev:Hade tänkt att lämna in min V50, och fixa solfilm på den. Hade tänkt att ha de 5 bakre rutorna. Någon som har bilder och dela med sig, och skriva hur mycket ljusinsläpp filmen har.

Tack på förhand!
Utan tvekan ska du välja mörkaste / svartaste solfilm då du har röd V50.. utan tvekan det finaste.

Vill du ha bilder på röda V50 med solfilm är det bara att kolla på http://www.garaget.org
Sök på V50 och leta efter en röd =)
av turbodream
Har själv en röd V50 som jag ska lämna in nästa vecka på solfilmsspecialsten. Kommer köra på deras mörkaste iallafall. Kommer endast att köra 5 rutor , men om jag skulle köra alla 7 rutor så hade det nog blivit en mer ljus film över alla rutor istället.
Användarvisningsbild
av DogWalker
Instämmer i de ovanför. Jag har också solfilm, den mörkaste, och jag är hel nöjd. Min bil är svart.
Visst, det kan vissa tillfällen vara svårt att se ut bakåt, men backlysena är bra tycker jag och dessutom sitter det backspeglar på dörrarna. :D

Har tyvärr ingen bild att visa. Din röda kommer också att bli skitsnygg så klart, och du kommer nog att bli nöjd dessutom... (RO)
Användarvisningsbild
av StringerBell
Vem vill köra likbil... :wink:
av Walgot
Tack för alla synpunkter, fortsätt att skicka in förslag. Gärna bilder om ni har också :)
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Bild

Inte röd men rutorna är svarta som natten.
Jag tycker nog att det är snyggare med svagt tonat men jag trivs bättre i bilen med mörkaste rutorna.
av Bongtor
Kör själv med näst mörkaste solfilmen på skuffluckan och passagerarfönsterna, de fönster däremellan har den mörkaste. Det gör att man slipper problemen på vintern och det syns ytterst liten skillnad om man inte toksynar bilen från 5cm håll.
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]