NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuben
Jag hade det problemet förut, gick inte att få varvräknaren över 3000. Var inne på Rejmes och de fick felkoder från bränslepumpen så den byttes men problemet kvarstod. Visade sig vara bränsleledningen i närheten av motorn som det var hål i så den tog in luft. Efter byte av bränsleledningen så går den som en klocka igen.
av Kluster
Vilken årsmodell?
av ekonom
Hej!
Jag fick precis samma problem idag med min v50 2.0D 2006. Tänkte boka tid hos Volvoverkstad, men tvekar lite, med tanke hur ofta de har rätt vid felsökning. Är det någon mer som haft samma probel och hur har du löst det, eller någon expert som kan förklara fenomenet.
av tuben
ekonom skrev:Hej!
Jag fick precis samma problem idag med min v50 2.0D 2006. Tänkte boka tid hos Volvoverkstad, men tvekar lite, med tanke hur ofta de har rätt vid felsökning. Är det någon mer som haft samma probel och hur har du löst det, eller någon expert som kan förklara fenomenet.
Som jag skrev förut så var det i mitt fall ett litet hål på bränsleledningen. Kan ju vara läge att kolla upp den. Kan ju lägga till att min är också en 06:a.
Fick samma problem igår ,max 2800 rpm. V50 2.0D ´-06 som just gått 6000 mil, ej servad än. Blev svag och det verkar som turbon inaktiverades. Inget larm syntes så jag slog av bilen och lät den stå i någon minut. Därefter funkade bilen normalt och det har inte kommit tillbaka än. Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det vara någon begränsning som aktiveras om partikel filtrets additiv börjar ta slut? Detta skall ju fyllas på vid 6000 mil service.

Håkan
Hej!
Har haft eller kanske har fortfarande samma problem,började med att byta partikelfilter men det hjälpte inte sen böt dom nån tryckgivare som känner av trycket före och efter partikelfiltret verkade som det skulle fungera men efter ca 200-300 mils körning återkom problemet och då uppdaterades mjukvaran till rengörningen av partikelfilret efter det återkom felet en gång till men nu har jag kört några hundra mil och det har inte återkommit än iaf.
Hej,

Ni som hade detta: fick ni några felkoder? Jag tänker närmast på det fall där bränsleledningen var dålig.

Jag misstänker att jag har samma problem med min bil (känns som om turbon lägger av efter 3000 v/min). Och jag har en felkodsläsare som inte säger något nämligen...

/Paul
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]