NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klumpen
Hallå! Jag har i dagarna upptäckt att min passagerarstol i min S40 T5 -04 börjat knaka när någon sitter i den. Det sker endast när man svänger och har kollat om den sitter löst, men kan inte påstå att fallet är så. Fruktansvärt irriterande är det iaf. Någon som upptäckt något liknande?
Tack!
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är iregel i underedet på stolen som glappet sitter. Jag fick det åtgärdat på min V50 T5 inom nybilsgarantin med nytt stolsunderrede.
Användarvisningsbild
av rasina
jag har oxå de problemet förarstolan vid sväng.....
nån som har lagat?
kan man åtgärda detta på volvo? kostar ca?
tack
av Klumpen
wendtan skrev:Det är iregel i underedet på stolen som glappet sitter. Jag fick det åtgärdat på min V50 T5 inom nybilsgarantin med nytt stolsunderrede.
Är du säker på det? För det låter mer som det är plast som knarrar.
av cyberlelle
Hade samma problem med på min V50 my 09. Det löstes genom att mekanikern spände upp nånting i stolen. Har inte nån aning om vad det kostar att fixa. Tydligen så är det ett rätt vanligt problem.
av Klumpen
cyberlelle skrev:Hade samma problem med på min V50 my 09. Det löstes genom att mekanikern spände upp nånting i stolen. Har inte nån aning om vad det kostar att fixa. Tydligen så är det ett rätt vanligt problem.
Jo, det verkar vara det har jag märkt. Får åka in till Volvo imorgon och höra vad dem har att säga om saken.
Återkommer:)
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Ja det finns några andra trådar som beskriver detta problem. Tydligen så var stolarna "feltillverkade" under en period också. Någon här la t.o.m upp Bilia's egna lösning som har läckt ut och hur man ska lösa det :twisted: . Har man tur kan det hjälpa att smörja. Mitt knarr har försvunnit av sig självt (v50-05 6000mil-t5) :lol: :lol:
av Klumpen
rosenlorden skrev:Ja det finns några andra trådar som beskriver detta problem. Tydligen så var stolarna "feltillverkade" under en period också. Någon här la t.o.m upp Bilia's egna lösning som har läckt ut och hur man ska lösa det :twisted: . Har man tur kan det hjälpa att smörja. Mitt knarr har försvunnit av sig självt (v50-05 6000mil-t5) :lol: :lol:
Du råkar inte ha en länk till den lösningen liggandes någonstans?
Haha, självlagande saker är underbart:)
Användarvisningsbild
av wendtan
Klumpen skrev:
wendtan skrev:Det är iregel i underedet på stolen som glappet sitter. Jag fick det åtgärdat på min V50 T5 inom nybilsgarantin med nytt stolsunderrede.
Är du säker på det? För det låter mer som det är plast som knarrar.
Jodå, jag är säker. De har ett väldigt dyrt smörjmedel som de provar med först, hjälper inte det så byter de ut underedet på stolen.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]