NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Hejsan!
Min bil har gått ypperligt i 9600 mil förutom kassa drivaxlar som är bytta. Har även fått sig en liten sänkning med H&R fjädrar i juni i år och har fått bättre väghållning tack vare dessa. Men nu igår så tyckte jag att det klonkade lite väl mycket från bakvagnen, TROR inte det lät något från framvagnen, men har provat kört och får upprepande klonkljud i större gropar på vägen. Låter som att någonting tar i men tvekar på att de är dem nya fjädrarnas fel att detta fel uppkommit. Vad tror ni det kan vara? Någon mer som haft liknande? Ska ut o åka en sväng på en gropig väg o lyssna med neddragna rutor nu.

MVH Fellow
av marcar
Hej,
Vi hade liknande problem med vår S40N -04. Det visade sig till slut att bromsklotsarna blivit felaktigt monterade. Det vore ju oturligt om samma sak hänt dig, men du kan ju alltid kolla om så är fallet.
av Vanet
Hej!

Jag ägde en v50 t5 -04 för ett tag sedan, jag hade exakt samma poblem som du beskriver fast jag kunde inte höra om det kom från framvagnen eller bakvagnen.
Varje gång jag gasa, växlade eller körde över gropar/bulor så lät detta klonkande ljud.
jag lämnade då in den på den lokala verstaden och det visade sig att det var avgassystemet som slog emot underredet på bilen. Efter slag med hammaren på de ställen som avgassystem sitter upphängt i så slutade detta ljud.

Kostade mig ingenting!

Skriv gärna tillbaka och berätta vad felet var!Vanet
Övningskörning

Personligt meddelandeE-post

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]

Dagens bilar (oavsett framdriftsteknik) är al[…]