NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Har en C70 T5 -08 med 230hk och undrar om någon vet när och om en Polestar uppgradering kommer att göras till denna modell. Om det kommer att göras, hur många extra hk tillförs bilen då. Priserna ligger mellan ca 8500-10000kr beroende på modell. Har haft en S60 T5 med 250hk och där var det drag :D. Vill känna något liknande med C70 in också, men kanske ännu mer hk med Polestar :lol:

Tacksam för svar.
Ja, det hade inte varit fel med lite fler kusar under huven! Jag kör en MY09 C70N T5 med manuell låda. Den känns iallafall mycket piggare än en med automatlåda!

260hk/360Nm som 2,5FT hade varit trevligt! :D Det visar väl sig lite senare hur det blir! :wink:
av Lövet
Med tanke på hur få T5or som säljs är det nog risk att det inte blir någon uppgradering alls. Man kan ju i och för sig gå in och rösta på vilka modeller man vill ska uppgraderas framöver här: http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p
Användarvisningsbild
av henka35
andreas_lofgren skrev:Med tanke på hur få T5or som säljs är det nog risk att det inte blir någon uppgradering alls. Man kan ju i och för sig gå in och rösta på vilka modeller man vill ska uppgraderas framöver här: http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod ... &edition=p
Håller med, tror det blir nästan bara diesel och 2.5FT som får uppdateringarna.
Jag tror inte det kommer till de mindre dieselsnurrorna eftersom man inte prioriterar prestanda när man köper 1.6D eller 2.0D.
Samma gäller nog även V8 och T6:orna eftersom volymerna är så små på de motorerna i Sverige så det kan inte vara ekonomiskt försvarbart att erbjuda de produkterna.
Så jag tror det bara blir 2.4D, D5 och 2.5T/FT och kanske 2.0D till S40/V50/C30 som får uppdateringar.

/Henrik
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag frågade polestar så här ännu en gång för att få det verifierat det jag har fått från polestar direkt.
Detta gäller V50.

<Hej
<Jag undrar om det kommer en effektoptimering till V50 2009 D5 185hk också?
<Det är den manuella 6växlade växellådan jag har.
<//MVH Fredrik K

From: Christian Dahl ([email protected])
Sent: Wednesday, July 08, 2009 9:09:07 PM

Hej,
Ja, denna modell ligger med i plan för introduktion under senhösten (runt v. 46).
Mvh, Polestar
Användarvisningsbild
av henka35
Trevligt, han har ännu inte svarat (väntat i ca 6v) om det kommer en till V70II 2.0D vilket jag tolkar att de inte tänkter utveckla :D
Men jag har ju sålt bilen så för mig gör det inget 8)

//Henrik
Användarvisningsbild
av CabBO
Hej. Tack för era svar. Har varit inne och röstat nu på Polestar om en uppgradering till C70 T5.
Har en manuell låda på min C70 så jag håller med xc90_Executive om att det är skillnad jämfört med automatlådan.
230hk ger ett bra drag, men det skulle sitta fint med 30-60hk till :D . Som mest ger det ju 58hk och det skulle ge ett bra tillskott :lol:
av perhall
Det där röstningssystemet är märkligt, flera här på forumet skriver ju att de "ofta är inne och röstar"...

V8:n är ju inte så stor idé eftersom den inte har någon turbo... optimering av bilar utan turbo brukar knappt märkas (utom om en "nedtrimmad" version typ Volvos 140 hk eller Audis 136 hk får hämningarna släppta...).
PH
perhall skrev:V8:n är ju inte så stor idé eftersom den inte har någon turbo...
Rica AB har en uppgradering till V8 awd. Från 315hk/440Nm till 345hk/480Nm. Trimmad gör den 0-100 går på 5,2s! :twisted:

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]

Hej igen! Jag har hittat felet på min bil. S[…]