NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psykomet
Hej!

Står i begrepp att skaffa Volvo och har ögonen på en V50. Den har dock airbag höger fram, och vi kommer bli tvungna att ha en bakåtvänd bilbarnstol där. Jag har hört att det blir en dyr affär att koppla ur denna, stämmer det? Eller är det vanligt/standard med nyckelavstängning på V50?

Nån som har erfarenheter? Tacksam för svar.
Det finns nyckelavstängning som tillbehör.. var inte så dyr att montera. Vet inte vad det kostar att eftermontera dock. Hade det på förra bilen men ides inte lägga till det på nybilen då jag inte tar in småbarn, djur och rökare i bilen frivilligt! ;)

Har för mig att Volvo var rätt billig på att stänga av kudden också då dom är så måna om att vara bäst på säkerhet. Läste någonstans en jämförelse mellan olika bilmodeller och om jag inte minns helt fel så låg Volvo om inte billigast så bland dom billigaste.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Konstigt att inte Volvo har med nyckelavstämningen i standardutrustningen.
Även konstigt att folk snålar in på detta när man köper ny bil även om man inte ska använda det själv direkt.
Man får nog tillbaks den femhundringen vid försäljning av bilen.
Det är inte billigt att stänga av airbagen på bilverksta längre om ens volvo gör det längre för du måste byta bälte och allt oxå tror det var runt 5500 på v70 när jag frågade för 3 år sen.
Om jag skall citera min säljare så: "Alla priser i tillbehörslistan är samma när du köper ny bil som när du eftermonterar!" Men då är han en aning snurrig i mössan också. Så jag ska inte lita till 100% på vad han säger.
Skall för övrigt inte köpa så många fler bilar utav honom heller :)

Ca: 500,- kostade det att lägga till vid nybilsköp vill jag minnas. Men att dom skulle ta 5000,- som i tråden du bifogade låter lite i överkant...
Användarvisningsbild
av gooose
_lucifer_ skrev:Om jag skall citera min säljare så: "Alla priser i tillbehörslistan är samma när du köper ny bil som när du eftermonterar!" Men då är han en aning snurrig i mössan också. Så jag ska inte lita till 100% på vad han säger.
Skall för övrigt inte köpa så många fler bilar utav honom heller :)

Ca: 500,- kostade det att lägga till vid nybilsköp vill jag minnas. Men att dom skulle ta 5000,- som i tråden du bifogade låter lite i överkant...
Går ej att efter montera.

//Goose
Användarvisningsbild
av Jensen
Det är tyvärr väldigt dyrt att koppla ur en airbag-pass om
det saknas, kostnaden ligger helt riktigt runt 5000kr, detta beror
till stor del pga bältesbytet som nån skrev.
Däremot så är det inte lika dyrt till en V70N att koppla ur, där
ligger kostnaden på endast ca 1500kr
Jensen skrev:Det är tyvärr väldigt dyrt att koppla ur en airbag-pass om
det saknas, kostnaden ligger helt riktigt runt 5000kr, detta beror
till stor del pga bältesbytet som nån skrev.
Däremot så är det inte lika dyrt till en V70N att koppla ur, där
ligger kostnaden på endast ca 1500kr
Glädjande att höra angående V70N, eftersom det snarare är aktuellt med en sådan nu när jag fått reda på hur dyrt det är att koppla ur passagerar-airbagen (som ju nästan alltid finns på nyare beg V50). Såvida man inte hittar en väldigt billig V50 så man har pengar över =)

Är du säker på denna uppgift? Har du nån länk?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]