NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psykomet
Hej, jag har spanat in en Volvo V50 på KVD:

http://www.kvd.se/index.php?page=/objek ... 25hk).html

Jag hoppas på att priset landar runt 100 000 kr.

Vi ska dit och titta på bilen och förhoppningsvis provköra den, men jag undrar ändå naturligtvis om det finns någon som har lust att ta en titt på beskrivningen och säga om de tycker att det verkar som ett OK köp utifrån den?

Bilen har haft en ägare (ett företag) och verkar vara i hyfsat skick vad jag kan se.

Jag kan utan omsvep säga att jag inte kan mycket om bilar. Det enda som jag har hittat som verkar oroväckande är att det är "dags för service" eftersom servicelampan lyser när nu mätaren står på nästan 12000 mil. Jag har försökt ta reda på vad en sån service kan kosta men det är tydligen väldigt svårt att sia om. Däremot verkar den haft service i mars i år. Stämmer det att service alltid måste utföras i bestämda intervall, oavsett när den servats senast? Annars undrar man varför den redan måste in på service...

Vore kanon med alla möjliga tyckanden om denna. Däremot är jag inte intresserad av omdömen om KVD eller modellen V50 rent allmänt.

Tack!
av psykomet
sand3rs skrev:Den ser väl helt ok ut, inget utöver det vanliga.
Men just den motorn och utrustningsnivån finns det ju massor av. En snabb sökning på bytbil.com avslöjar ju att du kan få en likvärdig bil för under 100tkr och dessutom med garanti.

http://bytbil.com/bilar/begagnade/sokre ... FwABYUAA_!
Tack för svaret... bilarna på din länk under 100 000 har ju bara addition-utrustning. "Min" bil hade kinetic-utrustning. Hittar ingen V50 06'a med Kinetic för under 100 000 någonstans. Billigaste på din länk kostar 109 000 kr. Så det känns fortfarande som jag kan "halvfynda" på KVD här!?
Användarvisningsbild
av sand3rs
psykomet skrev:
sand3rs skrev:Den ser väl helt ok ut, inget utöver det vanliga.
Men just den motorn och utrustningsnivån finns det ju massor av. En snabb sökning på bytbil.com avslöjar ju att du kan få en likvärdig bil för under 100tkr och dessutom med garanti.

http://bytbil.com/bilar/begagnade/sokre ... FwABYUAA_!
Tack för svaret... bilarna på din länk under 100 000 har ju bara addition-utrustning. "Min" bil hade kinetic-utrustning. Hittar ingen V50 06'a med Kinetic för under 100 000 någonstans. Billigaste på din länk kostar 109 000 kr. Så det känns fortfarande som jag kan "halvfynda" på KVD här!?
Någon annan här på forumet kan säkert det bättre än jag men jag TROR iaf att Kinetic och Addition är i stort sätt samma.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 40&start=0
av psykomet
sand3rs skrev:Någon annan här på forumet kan säkert det bättre än jag men jag TROR iaf att Kinetic och Addition är i stort sätt samma.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 40&start=0
Business bytte namn till Kinetic och är alltså samma, dock är inte Addition samma som Kinetic. Kinetic har lite extraprylar.

Här står det om du vill kolla: http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... 062007.pdf

Men för att återgå till ämnet, några andra tyckanden eller så?
av Lövet
Förutom att fälgarna var hemskt fula så tycker jag bilen så helt klart vettig ut. Till skillnad från bilhandlare så beskriver KVD bilarna helt ärligt och i många fall ser bilarna klart bättre ut än vad man kan tro från beskrivningarna.

Angående servicen så måste 1,8F servas väldigt ofta på grund av etanoldriften. Varannan service är dock bara oljebyte så det är inte så farligt dyrt.
av psykomet
andreas_lofgren skrev:Förutom att fälgarna var hemskt fula så tycker jag bilen så helt klart vettig ut. Till skillnad från bilhandlare så beskriver KVD bilarna helt ärligt och i många fall ser bilarna klart bättre ut än vad man kan tro från beskrivningarna.

Angående servicen så måste 1,8F servas väldigt ofta på grund av etanoldriften. Varannan service är dock bara oljebyte så det är inte så farligt dyrt.
Tack för infon! Då kanske det var en oljebyte i Mars då, ska kolla serviceboken när jag kommer dit och provkör. För visst ser man vad som gjorts i den?

Apropå fälgarna så är väl smaken som baken... själv tyckte jag dom var coola!
Användarvisningsbild
av Xioz
tcker priset är väll okej. men tycker om du har 100 000kr i kontanter e det bästa affären du kan göra på blocket och pruta på en annan bil!

Du kan säkert få en v50 men bättre utrustning om du har lite is i magen och var lite hård på prutningen många e behov av pengar.. Köpte min s40 -04 t5 14500mil för 92 000 med max utrustad automat, skin, navigator, taklucka etc etc..
av psykomet
Xioz skrev:tcker priset är väll okej. men tycker om du har 100 000kr i kontanter e det bästa affären du kan göra på blocket och pruta på en annan bil!

Du kan säkert få en v50 men bättre utrustning om du har lite is i magen och var lite hård på prutningen många e behov av pengar.. Köpte min s40 -04 t5 14500mil för 92 000 med max utrustad automat, skin, navigator, taklucka etc etc..
Det är sant att det nog går att få en bättre deal på blocket. Problemet är att jag inte känner mig tillräckligt bra på att sparka på däck, och har lite ont om is i magen. Med KVD känns det som att jag får lite trygghet för de extra tusingarna eftersom jag mer eller mindre vet att jag blir ärligt bemött. Med andra ord tror jag mig kunna bli nöjd även om jag rent teoretiskt kunnat göra en bättre affär med lite TUR någon annan stans.
Användarvisningsbild
av Xioz
psykomet skrev:
Xioz skrev:tcker priset är väll okej. men tycker om du har 100 000kr i kontanter e det bästa affären du kan göra på blocket och pruta på en annan bil!

Det är sant att det nog går att få en bättre deal på blocket. Problemet är att jag inte känner mig tillräckligt bra på att sparka på däck, och har lite ont om is i magen. Med KVD känns det som att jag får lite trygghet för de extra tusingarna eftersom jag mer eller mindre vet att jag blir ärligt bemött. Med andra ord tror jag mig kunna bli nöjd även om jag rent teoretiskt kunnat göra en bättre affär med lite TUR någon annan stans.

jo :) kvd har även en försäkring. Men sen e det skönt o ha sätt bilen live innan man köper. För företagsbilar vet man hur de sköts!

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]

Hej igen! Jag har hittat felet på min bil. S[…]