NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bellybeer
När jag svänger åt höger på bl.a kullersten eller att jag kör över en lägre trottoarkant så klonkar det till i framvagnen på vänster sida.
Vet någon vad detta kan vara, dyrt ??

Bilen har rullat 9000 mil
av Royrace
Det fel du beskriver kan bero på de sk stabilisatorstagen. Det är två nästan lodräta stag som sitter innanför framhjulen. Original är rätt klena och när det blir rörelse i lederna uppkommer ett klonkande ljud. Detsamma gäller för bakre krängningshämmares infästningar. Byte till nya/hårdare avhjälper problemet och bilen blir roligare/stabilare att köra. SE länken http://www.ipdusa.com/Volvo-V50/Suspens ... 1-124-418/ Jag har inte hittat något billigt alternativ i Sverige. Till totalkostnaden bör du räkna med tull på 1500 sek om du beställer från USA. JAg har skrivit en tråd om detta tidigare..
av Vanet
Hej!

Jag ägde en v50 t5 -04 för ett tag sedan, jag hade exakt samma poblem som du beskriver fast jag kunde inte höra om det kom från framvagnen eller bakvagnen.
Varje gång jag gasa, växlade eller körde över gropar/bulor så lät detta klonkande ljud.
jag lämnade då in den på den lokala verstaden och det visade sig att det var avgassystemet som slog emot underredet på bilen. Efter slag med hammaren på de ställen som avgassystem sitter upphängt i så slutade detta ljud.

Kostade mig ingenting! :)

Skriv gärna tillbaka och berätta vad felet var!

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]