NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lunatic
Tja har en v50-05
Ibland när ja startar bilen så fungerar inte radio och CD
men då brukar ja stänga av och starta igen.
någon som känner till problemet
av Sniper66
Min beter sig precis likadant. Om jag t.ex. stannar bilen för att tanka, dvs kliver ut ,tar ut nyckeln och inte larmar bilen så kommer inte radion fungera efter detta utan att låsa och larma, och sedan starta bilen igen. Displayen ser ut att fungera, men inget ljud kommer i högtalarna. Jag har påpekat exakta felsökningen för volvo teknikerna, men dom har inte lyckats fixa det ändå. trött man blir... Men samtidigt vet jag ju vad man gör för att fixa det. Det jobbiga är ju bara när man ger sig ut på långresa och man måste stanna för att stereon inte går igång.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är ett känt fel i mjukvaran. Jag hade problemet på min t5 -06, återkom aldrig efter mjukvaruuppdatering.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Exakt.. ett känt fel, finns flera trådar om detta. Verkar vara fixat på de nyare årsmodellerna och i de nyare mjukvarorna. Hade samma på min förra bil men ides aldrig lämna in den för det. Löste sig genom att jag bytte bil :)

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]

Hej igen! Jag har hittat felet på min bil. S[…]