NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Hejsan

Någon som vet om det går att ha dragkrok på V50 Drive med Start/Stopp funktion MY10?
Enligt hemsidan står det 0 kg som släpvagnsvikt på den modellen.

//Henrik
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Och enligt Bilbolaget i Umeå så säger säljaren 900kg. Har inte tänkt skaffa själv så jag har inte ifrågasatt uppgifterna.
av robbancarlsson
Nej, det går inte att ha dragkrok på MY10 med S/S. Däremot ska enligt volvo drive modellerna utan start och stopp teknik finnas kvar, och på dessa kan man montera en dragkrok.
Användarvisningsbild
av henka35
robbancarlsson skrev:Nej, det går inte att ha dragkrok på MY10 med S/S. Däremot ska enligt volvo drive modellerna utan start och stopp teknik finnas kvar, och på dessa kan man montera en dragkrok.
Tack för svaret, då får jag skita i kroken då.

//Henrik
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
robbancarlsson skrev:Nej, det går inte att ha dragkrok på MY10 med S/S. Däremot ska enligt volvo drive modellerna utan start och stopp teknik finnas kvar, och på dessa kan man montera en dragkrok.
Konstigt, det går då iaf att välja till i "Bygg din Volvo"!
Användarvisningsbild
av henka35
Det är tydligen 800 kg dragvikt fick jag veta idag av handlaren. Så den blir kvar.. :)
Användarvisningsbild
av Doffen
Latterlig liten vekt man kan ha.
800 kg? Knapt en personbil tilhenger man kan henge bak. Og hva problemet skulle være i forhold til S/S og krok ?

Men synd V50 har lav tilhengervekt, ødelegger mye for bilen.
Användarvisningsbild
av Doffen
Jo, vil virkelig påstå at en bil i middelklassen som V50/S40, så er 800 kg veldig lavt. Selv min gamle 440 kunne dra 1000 kg.
Og hvorfor skulle det være forskjell på min 1.6 D og en 1.6 D med S/S ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag skulle vilja en gammal 440 dra 0,35l/mil också! :roll:

Jag förstår inte vad problemet är! Man kan inte få allt! För att kunna optimera bilen MAX till att ha låg förbrukning så kan man inte dra tunga släp! Den kommer bl.a inte kunna hålla kylan, utan bli överhettad.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]