NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
http://www.automotorsport.se/news/18303 ... maskering/

Ser bättre ut en den tidigare lite tråkiga fronten, men jag harde kanske önskat lite tuffare front snarare än dessa eleganta linjer. Nåja, ett lyft hur som helst.
av viktore
Tycker den ser RIKTIGT bra ut. Dock kunde dom ju ändrat om århundradets mest efterblivna antennplacering när dom ändå var igång. Hade sen bilen gjorts i rent coupeutförande med en potent motor(300+) hade jag varit en given köpare.

Ibland blir man bara så jävla trött på att Volvofolket aldrig vågar nånting.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
viktore skrev:Tycker den ser RIKTIGT bra ut. Dock kunde dom ju ändrat om århundradets mest efterblivna antennplacering när dom ändå var igång. Hade sen bilen gjorts i rent coupeutförande med en potent motor(300+) hade jag varit en given köpare.

1. Antennen måste sitta där för att få mottagning i alla lägen. Samma på alla plåtcabbar!

2. Varför bara coupé? Hur många sånna hade dom sålt? För få! Sen med motorn - med ca 300hk (som är tvärt emot miljötrenden) så krävs fyrhjulsdrift. Då hade den vägt 2 ton+ = glöm det!
av Pippolei
Aston Martins DB9:a har t ex 470hk med bakhjulsdrift lr varför inte en BMW M6 cab med 507hk oxå med bakhjulsdrift m fl.
av viktore
XC90_Executive skrev:
viktore skrev:Tycker den ser RIKTIGT bra ut. Dock kunde dom ju ändrat om århundradets mest efterblivna antennplacering när dom ändå var igång. Hade sen bilen gjorts i rent coupeutförande med en potent motor(300+) hade jag varit en given köpare.

1. Antennen måste sitta där för att få mottagning i alla lägen. Samma på alla plåtcabbar!
Visst, men det borde inte vara några problem att göra den mer diskret.
XC90_Executive skrev: 2. Varför bara coupé? Hur många sånna hade dom sålt? För få! Sen med motorn - med ca 300hk (som är tvärt emot miljötrenden) så krävs fyrhjulsdrift. Då hade den vägt 2 ton+ = glöm det!
Jag menade inte att bara tillverka den i coupeutförande, bådeoch precis som förra generationen C70.

Förövrigt är det lönlöst att komma till mig med argument åt det politiskt korrekta hållet. :lol: Ska man kränga bilar med lönsamhet lär man vilja ha en image och skapa ett ha-begär hos kunderna. Visst har Volvo image, men speciellt många ha-begär skapar man sannerligen inte. Detta begäret skapas hos mig och många andra av bilar som sticker ut, inte bilar som faller in i mängden och är "politiskt korrekta".

Varken Volvo eller SAAB verkar riktigt ha fattat vad som krävs här, till skillnad från tyskarna.. tyvärr.

Förövrigt har ju Ford visat att lite effekt på framhjulen inte är en omöjlighet att kontrollera.
av XCThord
Jag tycker att faceliftet, på det stora hela, ser grymt bra ut! :-)-)

Dock har jag alltid tyckt att C70:ns bakhjul ser ut att vara lite för långt framme i relation till hur lång bilen är (kan tyvärr inte förklara det bättre :wink: ), och detta "problem" kvarstår ju. Sen är ju inte antennen där bak sådär supersnygg, trots att den tydligen är nödvändig.

Sen får man också hoppas att interiören får ett lite lyxigare utförande. Känns lite tråkigt att en bil i 400-500 000-kronorsklassen ser nästan exakt lika dan ut inuti som en C30 för 180-200 000 kr...

En faceliftad C70 med lite mera lyx jämfört med C30 och en ny GTDi (eller vad de nya bensinmotorerna nu ska heta?) eller D5:a med 205hk skulle inte vara helt fel! :D
av robbancarlsson
En liten fundering ang det här med antennen som alla pratar om. håller med om att det inte är den snyggaste lösningen.. I alla fall.. I C30:n sitter ju antennen inbyggd i sidorutorna bak. På de allra flesta bilar sitter ju radioantennen inbyggd i sido- eller bakrutan. Varför kan man inte lika gärna bygga in den i framrutan? Två smala trådar längst upp i kanten av rutan skulle ju vara betydligt bättre än sprötet som sitter på bakskärmen... Och det skulle väl till och med gå att dölja dom helt med hjälp av en tonad kant på rutan.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag kör en MY09 C70 T5 nu och har haft en MY06 innan. Jag kan säga att antennen inte gör mig någonting alls. Det är ingen orsak till att man inte skulle köpa en C70. Det är helt enkelt så att den måste sitta där och vara utformat på det sättet för att det ska funka överallt. PUNKT! :wink:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]