NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tranemoandy
Hej!
Jag undrar om det går att byta ut den grå plastinredningen på bla mittkonsollen m.m. till aluminiumversionen? Är det nåt man kan köpa till i efterhand som ett helt set hos volvo och sedan låta volvoverkstaden montera.
Om det går, vad skulle det kosta?
Någon som vet?
Mvh andreas
av jensam
Det finns flera gamla trådar om detta, bara att söka alltså. Ett kort svar på din fråga är: Ja, de går att byta ut själv. Det finns tom utförliga beskrivningar av hur man gör.
av glitch
Det går att byta panelerna som tidigare sagt. mittkonsolen kostar runt 2700:- och sedan tillkommer montering. Har för mig att det totalt skulle kosta knappt 4tusen för allt.

På skroten kan man köpa alupanelen för 1000-1500:- av vad jag har kunnat se på bildelsdatabasen. Sen verkar det inte jättesvårt att montera själv. Instruktioner finns på nätet. Har inte länken här dock så den får någon annan posta ;-)
av Mocke
ok, nu har jag köpt alusats på skroten (ca 1500 kr inkl allt)(ganska bra kvalie på grejorna)
har nu efter 2 timmar bändande (man är försiktig först, sedan blir man mer och mer frustrerad) fått lös ETT handtag.
(ibland undrar man om man förstört något för det smäller nästan när de lossnar).
Till min irritation upptäcker man då att man behöver en sexkantig liten skruvmejsel för att lossa fönster kontrollerna. (en vanlig 4 stjärnig skruvmejsel går bara runt). så nu måste man få tag i en sådan.
om det då är värt att lämna in dem för montering, tja det beror nog på hur händig man är själv, då har man även garanti och skydd om man skulle dra av något. mittkonsolen tror jag inte blir något problem)
kan posta några bilder om det efterfrågas.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]