NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wanda
Har precis köpt en ny V50 och efter några få dagar är den redan bogserad till verkstaden. Får motorstopp gång på gång.

De första dagarna trodde jag att det var inkörningsproblem och att jag bara fick "kärringstopp". Nu stannar den bara efter någon minut oavsett låg eller hög fart.

Verkstaden har gjort en första koll men "hittar inga felkoder" utan ska undersöka vidare.

Har googlat efter vanliga fel på V50 men hittar inget liknande. Någon som har upplevt detta tidigare eller vet vad det kan handla om? Jag lutar starkt åt att häva köpet och köpa en annan bil.

Tacksam för tips.
Användarvisningsbild
av opA
Det är alltid bra att skriva vilken V50 man har ;)

Motor o.s.v ?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Tråkigt.... Inte direkt det man vill vara med om på en splitterny bil!

Känner en person med en C70n 2,4 170hk som också får motorstopp ibland och då blir bilen fruktansvärt svårstartad.
Volvo säger bara att det är ett vanligt problem och att han får leva med det.. har inte läst något om det här på forumet, så så vanligt vet jag inte om det är.
av nscho
_lucifer_ skrev:Volvo säger bara att det är ett vanligt problem och att han får leva med det..
Men det låter ju helt sjukt! Har han garanti kvar hoppas jag att han inte nöjer sig med det svaret.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
nscho skrev:
_lucifer_ skrev:Volvo säger bara att det är ett vanligt problem och att han får leva med det..
Men det låter ju helt sjukt! Har han garanti kvar hoppas jag att han inte nöjer sig med det svaret.
Säger det samma... men han har ju haft Mercedes tidigare, så han kanske är van vid konstiga småfel ;)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]