- tis 12 maj 2009, 20:22
Min far har en V50 -06 som rullat 7000-8000 mil ungefär. Han valde till några tokigt dyra 17 tums Volvo Originalfälgar som heter "Scotia" eller något liknande och har polerad och klarlackad yta. Dessa, som givetvis endast rullat sommartid, oxiderar nu som bara den, alla fälgar är drabbade över allt. Skulle tro att klarlacken är för dålig och släpper igenom syre ner till metallen. 4 st nya fälgar kostar typ 18.000 kr om jag minns rätt så man tycker ju att de bör hålla en rimlig kvalité men de ser ju risigare ut än vinterfälgarna på min gamla 740.
Volvo vägrar givetvis ta något av det hela på goodwill. Vårt familjeföretag har ju bara kört Volvo sedan 1956, köpt oräkneliga nya Volvobilar, utfört mängder med servicar och reparationer på märkesverkstaden utan att någonsin ifrågasatt vad som ska göras eller vad det kostar.
Finns det någon mer bilägare som också har "Scotia" och lider av samma problem?
Volvo vägrar givetvis ta något av det hela på goodwill. Vårt familjeföretag har ju bara kört Volvo sedan 1956, köpt oräkneliga nya Volvobilar, utfört mängder med servicar och reparationer på märkesverkstaden utan att någonsin ifrågasatt vad som ska göras eller vad det kostar.
Finns det någon mer bilägare som också har "Scotia" och lider av samma problem?
Senast redigerad av 1 ljungström, redigerad totalt 0 gånger.
Toyota Avensis 2,2 D-Cat Premium Touring -09
Volvo 245 GL -88
Volvo 244 L -77
Volvo 245 GL -88
Volvo 244 L -77