NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nutshell
Hej, ny snubbe här inne som handlat sig en Volvo!

Har precis införskaffat en V50 T5 Awd -05 från en bilhandlare, som det nu visat sig vägrar spela cd skivor...
Det sitter stora paketet med surround cd-växlare osv. Firman har erbjudit sig o stå för en ny (begagnad) enhet, men de vill ha serienumret för att kunna beställa rätt enhet åt mig, och att jag sen själv kan dra till närmaste volvohandlare och få den programmerad med bilen. Saken är den att jag åtog mig att själv kolla upp numret på enheten, så att jag skulle slippa in på verkstad för det...

Det var inga större problem att få loss ramen och själva display enheten, men själva växlaren satt ju lite värre märkte jag.

2 frågor;

1. Räcker det med serienumret på displayenheten?

2. Hur får jag annars loss växlaren?

Mvh Patrik.
av Psyko
Hej

För det första tror jag inte du kan ta en begagnad, enheten
är kodad via Mostnätet och enheternas serienr är inläst
i CEM.
Jag ska inte svära på att det inte går för jag har själv inte
testat men jag gissar att det inte går.
Användarvisningsbild
av CarMan
du ska ha en bytesenhet från volvo, det är det bästa.
den måste beställas av volvo, så då kan ta fram rätt ditalj genom att ha ditt regnummer (dom ser dit hordvaru numer i datorn, då allt lagras o uppdateras)
av Nutshell
Tack grabbar, får väl lossa hela paketet med alufronten och pilla loss växlaren. Det ligger till så att firman jag köpte bilen av ligger i Gbg och jag bor i Karlstad. De ville inte låta den lokala volvohandlaren byta ut enheten mot en ny/utbytes, utan inhandla en och sen skicka den till mig... Men då var det ju serienumret som var problemet, har ingen lust o ställa ner bilen 2 ggr på verkstad heller då jag behöver den till jobbet, så då kan jag lika gärna plocka ur växlaren o kolla själv åt dem. Sen om det funkar eller inte när jag kommer till volvo med bilen, det får firmorna reda ut emellan sig. De skulle ta fakturan av volvo när det programmerats klart.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]