NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har precis monterat den i dagarna. Skillnaden märks direkt, bilen är mer kontrollerad i kurvorna, den kränger inte lika mycket och styrkänslan har förbättrats. Nu åker jag fortfarande på 16" dubbdäck så jag har inte kunnat pressa bilen så hårt som jag har velat, men om ett par veckor åker sommardäcken, då ska jag testa lite mer ingående 8)
psyman skrev:Vad fick du betala i slutändan... inkl frakt, tull, moms...?

/Mattias

Jag tippar på ca 3000:-
Köpte en motsvarande till min Saab 9-3 och använde Jetcarrier då.
2290 kr till iPd sen så ville Tullen sam Posten har ytterliggare 723 kr av mig :twisted:
Så MaDmAz, din uppskattning av priset var tämligen exakt :wink:

Jag är hur nöjd som helst med denna modifiering, bilen blir helt klart mer stabil i kurvorna!
Har precis monterat Ipd bakre krängningshämmare på min V50 T5 -06 med 7700 mil på mätaren. Det tog 1 tim+ .
Busenkelt. Det jobbigaste var att få bort det klenare originalet då insex krävs som mothåll. Lite trångt om utrymme men det går med lite tålamod. Resultatet är fantastiskt ! Bakvagnen känns som ny. Tyst med stabil väghållning rakt fram. Svänger runt på en femöring med minimal krängning. Beställde främre Heavy duty endlinks också. Original är ju så klena och mina är förmodligen slut. Lika bra att beställa båda samtidigt då frakten kostar en del extra. Hur som helst för 600$ och med det resultat det ger känns priset mycket överkomligt. Snabb leverans via Ups. Rekommenderas : 5+
Sådär ja. Nu är de främre stagen på plats. Lite jkligare om man inte har en lyft där man kommer åt bättre underifrån.
Den besvärligaste muttern är den nedre på vänster sida. Lite brännare att värma med är bra. Rostlösningsolja också att rekommendera. Dra loss muttern först . Därefter kan man sätta dit insexnyckeln, 5 mm. NÄr båda är lösa är stag ändarna i spänn mot motstående sida om hjulen inte hänger löst. Har du använt domkraft och ena hjulet är i backen och börjat med vänster sida: Se till att du har lagom hjulutslag åt vänster på ratten. Skruva dit däcket igen . Sänk tills stagspänningen släppt . Pilla bort o montera det nya staget. Sätt muttrarna löst på. Hissa upp o ta bort hjulet. Därifrån är allt enkelt.
Resultat. Toppen. Originalet är alldeles för klent.
Med byte fram o bak blir bilen som ett strykjärn i kurvorna fast med bibehållen komfort.
Royrace skrev:Sådär ja. Nu är de främre stagen på plats. Lite jkligare om man inte har en lyft där man kommer åt bättre underifrån.
Den besvärligaste muttern är den nedre på vänster sida. Lite brännare att värma med är bra. Rostlösningsolja också att rekommendera. Dra loss muttern först . Därefter kan man sätta dit insexnyckeln, 5 mm. NÄr båda är lösa är stag ändarna i spänn mot motstående sida om hjulen inte hänger löst. Har du använt domkraft och ena hjulet är i backen och börjat med vänster sida: Se till att du har lagom hjulutslag åt vänster på ratten. Skruva dit däcket igen . Sänk tills stagspänningen släppt . Pilla bort o montera det nya staget. Sätt muttrarna löst på. Hissa upp o ta bort hjulet. Därifrån är allt enkelt.
Resultat. Toppen. Originalet är alldeles för klent.
Med byte fram o bak blir bilen som ett strykjärn i kurvorna fast med bibehållen komfort.
Bra rapport där!
Känns som om det kan bli en beställning ifrån Staterna.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]