NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada!

Tänkte höra om det är någon som har koll på vilka lampor som är övervakade i V50? Är nämligen sugen på att byta till LED belysning, främst i parkeringsljus, skyltbelysning och ev i dimljuset. Vill gärna slippa plocka loss lampor bara för att testa om de är "fel-övervakade".

Bilen det handlar om är alltså en V50 D5 -07.

BTW. någon som har bytt dessa lampor till LED och som har bilder att visa på resultatet??

Tackar på förhand!
Har bytt alla dessa lampor på min C30 2009, alltså parkeringsljus, dimljus och regplåtsbelysning till vita dioder och det larmar inget. Det e bara å byta.. :D
D
Kaikki skrev:Har bytt alla dessa lampor på min C30 2009, alltså parkeringsljus, dimljus och regplåtsbelysning till vita dioder och det larmar inget. Det e bara å byta.. :D
Då vill vi se lite bilder, tack! :wink:
Tjenare!

Jag skule vilja byta till vitare/blåare ljus på min v50 2.4i -06. Volvo menar att det inte finns möjlighet till detta eftersom det är en "speciallampa" Är det någon som vet om det verkligen är så? Om inte, vilken lampa kan jag köpa? Tacksam för svar!

//
Kriss
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]