NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaikki
Jaha, då va det dags tydligen! Nu har man haft sin nya C30 R-design i cirkus 6 veckor utan några problem, men natten tills idag så tog det slut. Nu e det nån/några som vart på bilen med oranga vägpinnar. Kom ut till bilen imorse och såg att det satt en sån vägpinne i grillen, pekandes rakt ut i vädret och självklart va grillen sönder spräckt :evil: !!
Jag fattar inte att folk håller på så, va är det för low life?!! Helt jä**a otroligt!
Blir till att man får göra en polisanmälan å ringa till försäkringsbolaget på måndag.... Det är riktigt trist det här, varför ska man inte få ha sina saker ifred? Det bästa är väl kanske att köpa sig en gammal skrutt bil å ha istället så att man slipper oroa sig.
Aja, hoppas att ni på forumet att era bilar slipper sånt
av mojja
Kaikki skrev:Jaha, då va det dags tydligen! Nu har man haft sin nya C30 R-design i cirkus 6 veckor utan några problem, men natten tills idag så tog det slut. Nu e det nån/några som vart på bilen med oranga vägpinnar. Kom ut till bilen imorse och såg att det satt en sån vägpinne i grillen, pekandes rakt ut i vädret och självklart va grillen sönder spräckt :evil: !!
Jag fattar inte att folk håller på så, va är det för low life?!! Helt jä**a otroligt!
Blir till att man får göra en polisanmälan å ringa till försäkringsbolaget på måndag.... Det är riktigt trist det här, varför ska man inte få ha sina saker ifred? Det bästa är väl kanske att köpa sig en gammal skrutt bil å ha istället så att man slipper oroa sig.
Aja, hoppas att ni på forumet att era bilar slipper sånt
Så har man ju haft det länge. Man får lösa in saker för att få ha dom ifred och det är fördjävligt. Men vad det verkar som så är det bara grillen?? Eller har dom slagit hejvilt på övriga bilen med?
Borde vara skottpengar på idioter som beter sig på detta viset

Hoppas det löser sig m.v.h mojja
Användarvisningsbild
av poseidon
Peppar peppar så är min bil orörd än så länge. Det är så himla trist. Det sorgliga är ju att man även måste betala självrisken själv. (det är väl därför det heter självrisk iofs....)
av jumu01
Tyvärr så finns det människor i samhället med stora problem som t.ex beteende rubbningar, socialt handikappade och andra lösdrivna "dregs" som saknar respekt för andras egendom.

Även deras föräldrar tillhör inte de smartaste i samhället!!

Sådan hund sådan husse!!!

Myndigheterna står även maktlösa till denna typ av människor, lider med dig Kaikki!! :(

I dessa fall skulle ett medborgargarde kunna sätta sådana individer på plats!

Bränt barn skyr elden!!
av XC70Aero
Kjedelige greier... Opplevd det selv noen ganger de siste 3 årene... Min 9-5 aero var en dag helt oppripet, noen hadde gått langs panser, og hele siden med et metallstykke. Måtte lakkere halve bilen.... Var meningsløst å anmelde, og for dyrt å ta på forsikringen. Måtte legge ut for alt selv. Så ble 9-5'en påkjørt av en Voyager, hvor vedkommende stakk av. Heldigvis fikk noen notert nummeret på bilen og fyren ble anmeldt. Han innrømmet etterhvert ansvar og dekket skadene. For et par måneder siden fant jeg bilen min med en bulk i bakdøren... en større bulk - noen hadde kjørt inn i siden på bilen og stukket av. Kjipt... Kan aldri ha noe i fred. Folk som driver med hærverk skulle hatt juling....
Användarvisningsbild
av Kaikki
Vart inne på Bilia nu precis. En snubbe på skadeanmälan tog lite kort på den å konstatera att dom får byta hela grillen. Gick på 1000 kr, inte så farligt men man kunde ju gjort nåt annat roligt för dem.
av finnepower
Kaikki skrev:Vart inne på Bilia nu precis. En snubbe på skadeanmälan tog lite kort på den å konstatera att dom får byta hela grillen. Gick på 1000 kr, inte så farligt men man kunde ju gjort nåt annat roligt för dem.

Du får hyra ett garage.

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]