NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mife
Kom ut till bilen i måndags morse för att åka till arbetet. Min bil +ytterligare 2 bilar var påkörda av en rattfyllerist.
Polisen hade tydligen tagit fast honom. Det satt en handskriven lapp på de skadade bilarna. Polisen ville att vi skulle dokumentera skadorna .De skulle ingå i brottsutredningen mot honom.Han körde sin egen försäkrade bil.Så några problem med ersättning föreligger inte.
Nu till min fråga: Min bil är solid svart. Skadorna består av en spräckt bakre kofångare och ett hål i sidoplåten ovanför vänster bakhjul.Hur fixar verkstaden hålet i sidoplåten.? Skär de ut det skadade partiet och lägger dit en ny . plåt? Kan det i så fall bli problem med färgen på det nylackade partiet mot den gamla lacken.Vad kan man kräva för att få det som det var innan skadan blev till?
Arbetet ska göras av Volvo Brandts i Vänersborg.
Användarvisningsbild
av poseidon
De byter nog sidoplåten. Eftersom det är ett annat försäkringsbolag som betalar tror jag inte det blir några problem. Snacka med verkstan som skall göra jobbet. Plåtarna är så tunna så det finns inte så mycket material att laga med

Jag blev påkörd bakifrån och fick ny baklucka, kofångare. Min är solidsvart å man ser absolut ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av CarMan
en tunn plåt är inga problem att laga. det som är svår är att laga en plan yta, då det vill slåsig av värmen. så man skrar på lämpligt ställer, lite beroenda på hur just din skad ser ut.
av Mife
Fick idag ett telefonsamtal från verkstaden.Bilen klar efter reparation. De hade bytt bakre stötfångaren och bytt v bakskärm. Allt var väldigt snyggt gjort. Lackering var gjord t.om vänster bakdörr.Syns inte ett spår av färgskiftning mot övriga bilen. Bilen är met svart.Reparationen kostade 25000kr. Det kan fylleristen gott ha.
av blådåren
Hur är det egentligen med fyllekörning och ersättning??
Försäkringen gäller väl inte om man är full och smäller?.
Fyllots bil får han väl laga själv men dom övrigas??
Försäkringen belalar såklart deras rep men krävs fyllot på beloppet eller hur funkar det??.

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.