NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pippolei
Jag satt och undrade om man skulle kunna få ett iPOD/USB uttag efter-monterat på min V50 -05:a med Premium sound?

Det är ett himla sjå med allt CD bytande hela tiden eftersom den inte ens tar mp3:or.

Vilket är lite kass med tanke på de 17000:- det kostar med ljudsystemet som tillval.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Pippolei skrev:Jag satt och undrade om man skulle kunna få ett iPOD/USB uttag efter-monterat på min V50 -05:a med Premium sound?

Det är ett himla sjå med allt CD bytande hela tiden eftersom den inte ens tar mp3:or.

Vilket är lite kass med tanke på de 17000:- det kostar med ljudsystemet som tillval.
"Kostade" borde du skriva annars låter det som om det inte funkar. Om man beställer Premium Sound idag så klarar den av att läsa Mp3! Både min förra -07 och min nuvarande -08!
av Pippolei
Titaniumgrå skrev:
Pippolei skrev:Jag satt och undrade om man skulle kunna få ett iPOD/USB uttag efter-monterat på min V50 -05:a med Premium sound?

"Kostade" borde du skriva annars låter det som om det inte funkar. Om man beställer Premium Sound idag så klarar den av att läsa Mp3! Både min förra -07 och min nuvarande -08!
Självfallet menade jag kostade 17k när bilen beställdes.
Användarvisningsbild
av wendtan
Han är jag så tackar :D
Då blir lösningen för din del aux in som jag postade en annan tråd om igårkväll.
av xabio
wendtan skrev:Har du cd växlare? Om du har det så finns det en lösning.
Annars får bilen kodas om så att den tror att du har en växlare, sen kan du göra denna installationen:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=29194
Hej.
Jag har en V50 -05 med den lägsta nivån på Audiosystem.
Dvs, ingen CD växlare.
Vad är det man skall göra för att koda om bilen så att den tror att den har CD-växlare?
Vilken nod är det som skall programeras? CEM?
Om man väl programmerat om bilen så att det står "fel audiosystem" i registret. Kan man då köra den installationen du visade, med mp3 -ipod,usb,aux?

Betyder detta också att man kan spela CD skivor med MP3?

Går det att programmera om Audiosystemet så att den tar MP3 också (utan installation, endast mjukvara)?

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]