NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, jag kom att tänka på att bytet av min mittkonsoll kanske inte var så smart trots allt.

Historik: Köpte mig en C30 med Bauxitepanel och handtag (Den där basicgråa) som jag snabbt lämnade in för lackering (Peal White.. bilder kommer). Jag följde Volvos egna PDF-instruktion om hur man demonterade panelerna vilket gick väldigt smidigt. Lika smidigt gick det att montera dem. Men inkräktar detta något på garantin eller får man göra sådana saker?

Presens: Har dels 2 år garanti på inredning, motor, elektronik etc. från Rolf Ericsson Bil (Tack vare att jag tecknade Volvias försäkring) plus vagnskadegarantin. Tror ni något rykt nu? Tänker mest på RE Bil garantin att allt ska fungera i två år förutom slitage förstås?

Måste sådana saker monteras av aukt. volvoverkstad? Jag menar, det är ju väldigt enkelt att byta själv!

Många frågor nu :)

Hälsningar
Christian
Ja, ska man vara logisk så påverkas inte motorgarantin för att du har ändrat panelerna i bilen. garantin på inredningen har nog rykt isåfall, fast det beror ju på vad det är, om det är dörrhandtagen som går sönder så bör det inte påverkas om du inte har ändrat i dom

/Kalle
Jag var mer orolig för att garantin runt stereon inte skulle gälla då jag själv demonterade panelen? Att motorgarantin inte ryker förstår jag. Jag formulerade mig lite konstigt på den punkten.

Eftersom handtagen också är lackade tänkte jag om fönsterhissarna påverkas då jag var tvungen att demontera dörrhandtagen?

Är jag otydlig? :P

/Christian

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]