NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte köpa mig en delbar dragkrok till min V50 T5 av årsmodell -06. Vad jag förstått ska det inte vara allt för komplicerat även om det säkerligen tar ett gäng timmar.

Min fråga är vilket drag jag ska välja. Mekonomen säljer Monoflex delbara drag för 3900 kr. oklart vilken elsats jag ska ha men verkar kosta ca 1500 kr.
Volvo säljer någon annan dragkrok som jag inte vet namnet på. Tror att det är ungefär samma pris, runt 5000 kr för hela klabbet.
Finns någon annan leverantör/fabrikat? Prioriterar nog mest att den är rättfram att montera och att den ser snygg ut och fungerar väl. Om den sedan råkar vara billigast är ju en stor bonus.
volvos krok vet du at den pasar & att alla ditaljer är med.
(kola om du får dra lika mycke med pirat dragena, det är nämligen skillnad ibland.)

delbart drag. Kolla hur de olika tillverkarnas täck kåpor ser ut. vilvos är ialla fall designad för bilen.

volvos urkapning i stötfångaren är märkt på innsidan, inte säkert att det är samma linjer för pirat.
CarMan skrev:volvos krok vet du at den pasar & att alla ditaljer är med.
(kola om du får dra lika mycke med pirat dragena, det är nämligen skillnad ibland.)

delbart drag. Kolla hur de olika tillverkarnas täck kåpor ser ut. vilvos är ialla fall designad för bilen.

volvos urkapning i stötfångaren är märkt på innsidan, inte säkert att det är samma linjer för pirat.
Jojo men volvo orginal täckkåpa är allt annat än bra. Passformen är under all kritik då kåpan repar upp bakspoilern och inte går att ta av utan att göra revor i lacken(:

//Mojja

P.s kul att du är tillbaka på forumet då du verkar varit borta en längre tid D.s
mojja skrev:

Jojo men volvo orginal täckkåpa är allt annat än bra. Passformen är under all kritik då kåpan repar upp bakspoilern och inte går att ta av utan att göra revor i lacken(:

//Mojja

P.s kul att du är tillbaka på forumet då du verkar varit borta en längre tid D.s
det är nog mäjligt att man kan se att lacken är matt där kåpan går imot lacken, efter 15000 mil. men att säga att den repar när man tar bort den, är fel. (köper du rätt kåpa, så passar den bra. det fins ju 2 olika)
CarMan skrev:
mojja skrev:

//Mojja

det är nog mäjligt att man kan se att lacken är matt där kåpan går imot lacken, efter 15000 mil. men att säga att den repar när man tar bort den, är fel. (köper du rätt kåpa, så passar den bra. det fins ju 2 olika)

Min delbara dragkrok är monterad vid leverans av bilen, Så det borde vara både rätt drag och kåpa. när kåpan är monterad ligger den imot lacken och vibrerar och gör "spår i lacken" När man ska ta bort den så är det omöjligt att få bort den utan att dra den måt stöten så att den repar lacken.

M.v.h mojja
Någon som vet priset på fast drag till V50?
Skönare att ha en kula där som tar emot eventuella muppar som har en förkärlek att bumpa in i rumpan på en när man står parkerad. Har för mig att Volvo skulle ha 7-8000,- för allt inkl. montering. Men om det är enkelt att göra det själv så finns det säkert en del tusenlappar att spara...

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Däck dimensioner

Skrapar 185/65-15 i skärmarna??? :-/ Vad f&o[…]