NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olindskog
Hej
Jag har precis köpt en ordentigt utrustad Volvo c30, då jag var så otroligt nöjd med min förr-förra bil en s60 men ville ha en mindre bil då jag kör och parkerar mycket i stan.
Det är en -07 c30 d5 Summum Electric silver med extra allt och jag har en fråga angående de infälbara backspeglarna som jag hoppas attt någon har svar på.
Går det på något sätt att ställa in så att de fälls in av sig själva när man låser bilen?
För som det är nu så glömmer jag det alltid tills bilen blinkar till vid låsningen och så får jag låsa upp igen för att fälla in dem manuellt

Igen katastrof men irriterande

Annars gillar jag bilen det lilla jag kört den (mindre än 100mil "so far").

MVH

Ola G
av jensam
Av vad jag har förstått från andra trådar här i forumet så är svaret på din fråga:

Nej, det går inte på varken C30, V50 eller S40.
av Heden
Hej,

Jag är ute efter samma funktion på min c30 D5 -07. Jag konsulterade Upplands Motor i denna fråga. Eftersom de inte visste på rak arm så frågade de i sin tur Volvo PV i Göteborg. Det går att få till den funktionen, men man måste byta styrenhet för speglarna samt stoppa in ny programvara.

Mvh/ Niclas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
olindskog skrev:Hej
Jag har precis köpt en ordentigt utrustad Volvo c30, då jag var så otroligt nöjd med min förr-förra bil en s60 men ville ha en mindre bil då jag kör och parkerar mycket i stan.
Det är en -07 c30 d5 Summum Electric silver med extra allt

MVH

Ola G
Jag måste bara fråga, är det 1 av 2 som har funnits på blocket? :)

/Kalle
av olindskog
Yupp
Det är korrekt, jag hittade den på Blocket och slog till "direkt" efter en provtur och en veckas funderande

Den uppfyller alla de krav jag har på min vardags/jobb-bil, sen skadar det ju inte att den är full av lull-lull (OBS helt utan den engelska dialekten som använda av vissa "inredare" i Tv3 eller 5).

Är än så länge otroligt nöjd

MVH
Ola G
av flink
Heden skrev:Hej,

Jag är ute efter samma funktion på min c30 D5 -07. Jag konsulterade Upplands Motor i denna fråga. Eftersom de inte visste på rak arm så frågade de i sin tur Volvo PV i Göteborg. Det går att få till den funktionen, men man måste byta styrenhet för speglarna samt stoppa in ny programvara.

Mvh/ Niclas
Låter som en liten underlig förklaring.... Eftersom funktionen i praktiken redan finns (att fälla in speglarna) så borde det ju bara vara att programmera mjukvaran så att den gör det när du låser, stänger av bilen eller går på toaletten!!!?
Skulle gärna vilja ha förklaring till varför man måste byta "styrenhet". Låter som om någon yrat i nattmössan... rätta mig om jag har fel.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]