NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calvin
Upptäckte idag att jag inte har någon kyla i kupén. Även om jag drar ner tempen till Lo så kommer ingen kyla.

Jag har kontrollerat säkringarna, hur går jag vidare efter det? Läste något om magnetkontakt till kompressorn, var sitter den?

Uppdatering:
Efter lite mer undersökning så hör jag ett högt "Tickande" när ACn ska vara igång. Jag uppfattar det som att kompressorn går igång och är så i ca 2 sek. Efter 4 sek så startar den igen och stängs sedan av efter 2 sek. Så fortsätter det tills jag stänger av ACn.
av hadah
När kommpressorn taktar så fort så är min gissning att du har slut gas i ac. Men kolla även yttertempmätaren visar den tex inte rätt så kan du få detta fenomen
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Lämna in bilen till en Volvo verkstad o be dem provtrycka Ac systemet så de kan hitta läckan. Det är kanske bästa att du kör utan ac nu tills du fått det åtgärdat.
av Calvin
Tid är bokad för undersökning. Personen jag pratade med trodde också att det var läckage någonstans.

Vi använder en från Biltema för ba[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]