NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Verkar råda delade meningar om det går att spela brända skivor på en S40 T5. Brorsan köpte en -04 och han kan spela original, men ej brända.

Någon som vet om problemet går att komma runt, eller man alltid måste ha original-skivan i bilen?
av dali
Vilken stereo? CD-växlare? Jag körde nästan bara brända skivor både i min S40 -04 (High Performance) och V50 -05 (Performance), utan problem.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Jag har en V50 2004 med basmodellen Performance och spelar utan problem brända skivor. Det låter snarare som brännare, skiva, bränningshastighet, bränningsprogramvara eller en kombination.
Senast redigerad av 1 IT-Lennon, redigerad totalt 0 gånger.
av nscho
Jag har en S40 2004 med simplaste stereon, och den funkar fint med hembrända skivor från diverse olika brännare och mjukvaror.
Som IT-Lennon sa, testa att bränna skivan med långsammare hastighet, typ 4x, och se om det hjälper.
av millton
På min Volvo V50 Med största stereopaket går det hur bra som helst och spela brända skivor, se bara till att hastigheten är låg och programmet du använder är bra för just det ändamålet som ovan någon nämde.

//K
Användarvisningsbild
av Appel
Säger som många ovan, jag hade en V50 MY04 med Premium Sound och mina brända skivor fungerade inte, men med byte till andra skivor samt att bränna i lägre hastighet löste problemet och därefter fungerade det klockrent!
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]