NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
Fick precis en ny bil via firman. Glad i hågen tänkte jag givetvis att alla nya bilstereos klarar MP3-skivor.
Tryckte in en skiva men fick felmeddelande, läste då instruktionsboken och såg att det var tillval.

Går det att uppgradera med endast ny programvara eller är det byte av enhet som behövs?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Det är bara High preformance och uppåt som klarar MP3 och WMA filer på skiva. Annars kan du ju köpa till Ipod / Usb interface så kan du köra dina mp3or det hållet.
av zenobia
FiddeUBC skrev:Det är bara High preformance och uppåt som klarar MP3 och WMA filer på skiva. Annars kan du ju köpa till Ipod / Usb interface så kan du köra dina mp3or det hållet.
OK, får skrämma liv i nån gammal IPOD då, tackar för svar !
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Var hittar man denna auxingång på en Performance?

Aha, standard från -07 såg jag i en tidigare tråd. Då har jag ingen på min -04 antar jag.
av Doby
FiddeUBC skrev:jag har valt till ipod intefacet till min nya bil så jag hoppas inte det är så dåligt som alla säger.
Avbeställ!! Jag har legat på Volvo om diverse förbättringar men de svarar bara att de inget kan göra. Troligen pga ekonomiska nedskärningar. Det ända som behövs är en liten mjukvaruuppgradering.

Det ända som funkar vettigt är om du sitter hemma och gör egna playlists i övrigt är funktionaliteten urusel. Dom har helt tappat ipodens förträffliga bläddringssystem. Rent trafikfarligt!!!
Användarvisningsbild
av Appel
Doby skrev:
FiddeUBC skrev:jag har valt till ipod intefacet till min nya bil så jag hoppas inte det är så dåligt som alla säger.
Avbeställ!! Jag har legat på Volvo om diverse förbättringar men de svarar bara att de inget kan göra. Troligen pga ekonomiska nedskärningar. Det ända som behövs är en liten mjukvaruuppgradering.

Det ända som funkar vettigt är om du sitter hemma och gör egna playlists i övrigt är funktionaliteten urusel. Dom har helt tappat ipodens förträffliga bläddringssystem. Rent trafikfarligt!!!
Jag är helnöjd med mitt iPod/USB interface. På något sätt tycker jag att det är självklart att göra spellistorna hemma i iTunes och sedan är det ju lätt att välja spellista i bilen, eller söka på artist eller... och så vidare. Tumme upp från mig :-)-)
av Doby
Men hur många artister har du då? Om man som jag har ca 300 så kan du ju försöka bläddra till tex Madonna....medför ca 100-150 knapptryckningar.....
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Doby skrev:Men hur många artister har du då? Om man som jag har ca 300 så kan du ju försöka bläddra till tex Madonna....medför ca 100-150 knapptryckningar.....
Det låter ju som om du lika gärna kan lyssna på Mix Megapol..

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]