NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jayhawk
Tjenis Grabbar!

En liten fråga till dem som kan, det är så här att de senaste veckorna har jag märkt en ganska stor vattenpöl under bilen och när jag kolllar efter att jag har kört så ser jag att det droppar vatten från motorn ( mer baktill om man kollar framifrån)

Någon som kan ha en anning vad det kan va, eftersom det är bara vatten så kan det inte va så farligt men jag fattar inte var det kan komma ifrån.

Kan det vara kondens från kylaren eller något dylikt??

Tack på förhand!!
av dali
Den vanligaste källan till vattenpölar under moderna bilar är luftkonditioneringen. Har det varit varmt de dagar du sett pölarna? Jag vet inte var Volvo släpper ut det kondensvatten från AC:n, men det känns osannolikt att det ska rinna över motorn, det brukar ledas ut längre bak.
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Ja det har varit väldigt varmt de dagarna jag har kollat...så ACn har varit på rätt mycket,

så det låter troligt tack :-)-)
av marcbe
Japp, det är kondensvatten från evaporatorn som sitter i klimatanläggningen. Klimatanläggningen sitter ju under instrumentbrädan, och dräneringsslangen därifrån leds ut genom karossgolvet bakom motorn.

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]