NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Har en v50 t5 o måste bara avreagera mig, köpte den begagnad och har bas stereon. Det är ju för jävligt hur man kan misslyckas så totalt med en stereo och låsa alla möjligheter att uppgradera den. Har lyssnat på steget bättre stereon efter min men den är enligt mig också inget vidare.. Då jämför jag med min v40 med stora ljudpaketet med utbytt huvudenhet till en grym cd spelare med goa watt. Nä jag överväger starkt (snyft) att byta bil p.g.a det URUSLA bajs ljudet.. (jo jag kan sätta in 2 dissar i fram som enda uppgradering..)
Användarvisningsbild
av sand3rs
rosenlorden skrev:Har en v50 t5 o måste bara avreagera mig, köpte den begagnad och har bas stereon. Det är ju för jävligt hur man kan misslyckas så totalt med en stereo och låsa alla möjligheter att uppgradera den. Har lyssnat på steget bättre stereon efter min men den är enligt mig också inget vidare.. Då jämför jag med min v40 med stora ljudpaketet med utbytt huvudenhet till en grym cd spelare med goa watt. Nä jag överväger starkt (snyft) att byta bil p.g.a det URUSLA bajs ljudet.. (jo jag kan sätta in 2 dissar i fram som enda uppgradering..)
Misslyckats och misslyckats. Det är ju den billigaste och enklaste varianten av de tre, därför tycker jag inte att man kan kalla den för ett misslyckande. Trist att du funderar på att byta en annars? fin bil pga av stereon.
Användarvisningsbild
av yel_low
jag har lyssnat på mellanmodellen och även valt den, tycker den låter bra för pengarna, men spela inte nån bränd skiva bara, om den inte är bränd från .flac filer. det gör stor skillnad på ljudet.
Användarvisningsbild
av Jensen
rosenlorden skrev:Har en v50 t5 o måste bara avreagera mig, köpte den begagnad och har bas stereon. Det är ju för jävligt hur man kan misslyckas så totalt med en stereo och låsa alla möjligheter att uppgradera den. Har lyssnat på steget bättre stereon efter min men den är enligt mig också inget vidare.. Då jämför jag med min v40 med stora ljudpaketet med utbytt huvudenhet till en grym cd spelare med goa watt. Nä jag överväger starkt (snyft) att byta bil p.g.a det URUSLA bajs ljudet.. (jo jag kan sätta in 2 dissar i fram som enda uppgradering..)
Köpte du bilen under pistolhot?????????????
Du har ju ändå själv valt att köpa bilen, då
har jag svårt att se vad du grinar om.
Är det nu så att du köpte bilen utan att provlyssna
på ljudet så får du skylla dig helt själv.
av jumu01
Sjælv ær jag dock nøjd med basanlæggningen har inte køpt bilen før att anvænda den som musikanlæggning utan att køra med.

TIPS!
Sælj bilen och køp en stereoanlæggning før pengarna før runt 150 000 får du nog en stereoanlæggning som passar dig, sætt dig i soffan och køp till en CD skiva med billjud och tænk på hur mycket bensin pengar du sparar !!
Användarvisningsbild
av hozz
Sjælv ær jag dock nøjd med basanlæggningen har inte køpt bilen før att anvænda den som musikanlæggning utan att køra med.

TIPS!
Sælj bilen och køp en stereoanlæggning før pengarna før runt 150 000 får du nog en stereoanlæggning som passar dig, sætt dig i soffan och køp till en CD skiva med billjud och tænk på hur mycket bensin pengar du sparar !!
Haha :-)-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Eller så byter du upp dig till en bil med Premium Sound och originalmonterad baslåda så blir du säkert nöjd :twisted:

/Kalle
Användarvisningsbild
av rosenlorden
självklart får man skylla sig själv :shock: :shock: Fick så bra pris på den men nu kommer man tänka på sådant i framtida köp vid ej uppgraderingsbara original installationer !
av dali
Japp, idag så måste man kolla upp "allt" innan man slår till. Har man inte kunskap om en viss bilmodell så är forum som jagrullar.se guld värda, vi hade garanterat påpekat att standardstereon inte låter optimalt och att den inte (med rimlig kostnad) kan uppgraderas och därför bör provlyssnas noga innan köp. Steget upp till nästa paket (High Performance) kostar bara runt 4.000 kr från fabrik och är definitivt att rekommendera vid nybilsbeställning. Att uppgradera i efterhand lär kosta runt 16.000 kr (prisuppgift från lokala Volvohandlaren), vilket sällan kan motiveras.

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]

På den här bilden såg det vä[…]

Är du säker på att det är bak[…]