NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
Blir mer och mer sugen på att införskaffa en C30 eftersom jag inte har så stor användning för utrymmet i V50'n plus att jag haft den i 3 år vilket gör att det börjar bli dags för nåt nytt. Motoralternativ kan jag inte riktigt bestämma mig för, känslor vs ekonomi som vanligt :) Men det jag undrar är, S40/V50 fick ju bättre ljudisolering o.s.v. i samband med MY08 då interiören också ändrades lite. Interiörförändringarna vet jag att C30 fick också, men hur är det med ljudisolering och eventuella andra justeringar, gjordes de på C30 MY08 också eller de fanns redan på C30'n när den introducerades?

Dessutom undrar jag om det var på MY08 som aux-ingången blev standard eller om det finns på MY07 också?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
När C30:n kom så hade den mer ljudisolering än syskonbilarna, men jag vet ej om det har gjorts någon ändring -08'

Det är ju alltid trevligare med (invändig)facelift

Hur långt kör du per år? Jag hade nog tagit en D5a

/Kalle
av Christian_m
~Kalle~ skrev:När C30:n kom så hade den mer ljudisolering än syskonbilarna, men jag vet ej om det har gjorts någon ändring -08'

Det är ju alltid trevligare med (invändig)facelift

Hur långt kör du per år? Jag hade nog tagit en D5a

/Kalle
2000 mil. Jag räknar inte hem en diesel jämfört med 1,8F naturligtvis men det går ju inte riktigt att jämföra mer än just ekonomin i det fallet eftersom kraften är på en helt annan nivå i dieseln. Kan dock bli så att jag väntar in miljödieseln för att jämföra med A3 e-power och 118d som jag redan provkört (och gillat). En miljödiesel har ju skatt som vilken mellanklassbensinare som helst.
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]