NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masaba
Hej,

Jag har problem med vibrationer i (eller vid) b-stolpen på förarsidan. Problemet uppstår vid körning på grövre asfalt, och jag har inte hittat någonting utvändigt som verkar sitta löst eller skakigt, så jag antar att problemet är någonting inne i B-stolpen. Bilen i fråga är en V50 -08 och vibrationerna är grymt irriterande.

Jag har tidigare läst att andra människor här haft liknande problem. Jag är därför intresserad av om, och hur, ni fått det här problemet åtgärdat. Bilen ska in till Bilia senare i veckan, och konkreta exempel på hur problemet avhjälpts skulle uppskattas.

Tacksam för svar.

Mvh
/Martin
Användarvisningsbild
av hozz
Hade skrammel i panelen för knappsats till elhissarna på förardörren, hördes bara när man åkte på grov asfalt. Denna byttes utan bekymmer på Bilia.
av mojja
Det e bältesspännaren som sitter i b-stoplpen som låter.
Finns en uppgradering på detta och alla verkstäder skall ha fått information om detta.

M.v.h mojja
av masaba
mojja skrev:Det e bältesspännaren som sitter i b-stoplpen som låter.
Finns en uppgradering på detta och alla verkstäder skall ha fått information om detta.

M.v.h mojja
Hej,

Tack för svaret. Det låter som en rimlig förklaring. Det var väl någonting i de banorna jag själv funderat kring eftersom ingenting utanför eller runt b-stolpen verkar sitta löst.

Har du möjligen någon mer info (ex ett felnummer el liknande) som jag kan hänvisa till när jag lämnar in bilen till Bilia?

Mvh
/Martin

Hej. Är det denna du söker:https://www.s[…]

Handbroms

8-) Jag kan vänta så det får bl[…]

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]