NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Är det någon mer än jag som tycker att "standard" läderratten på V50 D5 MY08 är hård och inget skön att hålla i?

Den hårda ratten i kombination med vibrationerna från dieselmotorn är ingen höjdare. Har någon jämfört med sportratten om den upplevs som mjukare i "greppet" ? http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 251801.htm
av LJN
-Tack för input, sportratt är nu beställd! Har läst igenom monteringsanvisningen noga, är det någon risk att man får felmeddelande även om man följer instruktionen exakt?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
LJN skrev:-Tack för input, sportratt är nu beställd! Har läst igenom monteringsanvisningen noga, är det någon risk att man får felmeddelande även om man följer instruktionen exakt?
Möjligt att airbagen kommer göra en felkod. Är dock inte säker.

Har du manuell eller automat?
av LJN
-Automat!
av LJN
-Nej, det har jag inte - finns den att köpa som tillbehör?
av LJN
-Idag fick jag min sportratt från Jönköpings Bildemontering, allt ser Ok ut förutom att att en gummiring
är av i centrum på ratten? Någon som vet vad den gummiringen är till för? Bifogar ett par bilder, en bild på hela ratten samt en "centrumbild" där man ser gummiringen peka åt två håll...

Bild

Om tittar mot centrum så ser ni gummidetaljen.

Bild
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]