NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En bekant till mig har en V50 som ac:n la av på, vid felsökningen visade det sig att det var kondensorn som läcker (av en anledning som jag inte känner till), för detta ville dom ha 7500:- för att åtgärda (förmodar att det var på en volvoverkstad).
Men hur är det med garantier osv, borde det inte att få detta åtgärdat därigenom då bilen inte ens är 3år fyllda!??
Senast redigerad av 1 Hilmer, redigerad totalt 0 gånger.
Beror ju på hur läckaget har uppstått. Är det stenskott/yttre påverkan lär inte en garanti i världen räcka. Dessvärre.
~Kalle~ skrev:Det är 2 års nybilsgaranti :cry:

/Kalle

Är det verkligen såå illa!?? Jaja...

hållundan skrev:Beror ju på hur läckaget har uppstått. Är det stenskott/yttre påverkan lär inte en garanti i världen räcka. Dessvärre.
Bilen är inte utsatt för skada och ett stenskott som skulle slå ut kondensorn skulle i så fall göra mer åverkan än så på bilen. En kondensor är trots allt rätt tålig i det avseendet.
Vad är det för motor? AC-loopen ser inte riktigt likadan ut på samtliga motorvarianter. Visserligen sitter tryckröret och sugslangen på samma ställe på kondensorn.
Det är 2.4l
Det bör väl inte skilja nämdvärt hur dom sitter fast även om det skiljer mellan motoralternativen!?
Hittade en begagnad på lagabasen.se till 2.4l för knappt 2000:- ink frakt, nån som vet vad en ny kostar till dessa? 2500-3000:-?? Kanske knappt värt att hänga dit en begagnad...
Är det till att riva stötfångarskenan osv som på alla andra moderna bilar för att komma åt att byta?

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]