NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
Tjena! Har nyligen bytt framsystem i bilen, och även vindrutan. När jag höjer volymen lite så börjar det i bastonerna skallra framme i vindrutan på passagerarsidan. Någon som vet vad som kan sitta o skallra o väsnas där? Jag kan inte minnas att jag hört det innan vindrutebytet, men å andra sidan bytte jag högtalarna bara dagarna innan rutan. Dom som bytte rutan har ju livstisgaranti på arbetet, så är det så att dom gjort något fel så får dom ju fixa det. Har dock lite svårt o tro att det är rutan. Hade samma fenomen på en gammal audi a4 jag hade, men då tystnade det om jag lade handen där jag tyckte ljudet kom ifrån, så inte i detta fall.
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Kan säga att jag har samma sak i min helt nya bil, har Volvos premium Sound ljudanläggning och när en låt med jävligt mycket bass kommer så hörs det....är väl nåt plast skit någonstans som ligger emot något :roll:
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har V50 MY08 samt Premium Sound och hade ett skallrande ljud från vindrutan. Jag hittade dock "felet" i min bil rätt så enkelt, bakom innerbackspegeln sitter en kåpa som döljer en fuktsensor och den låg och vibrerade mot vindrutan. Jag ryckte lite i den så tystnade ljudet i min bil, det kan komma tillbaka ibland, men då trycker och rycker jag lite i kåpan så tystnar det igen...

Jag vill minnas att det satt en liknande kåpa i min gamla V50 MY04 som också hade Premium Sound och liknande ljud, bara att rycka och trycka lite på den så försvann det...
av dali
Har också haft skaller, men i samband med motorvibrationer (diesel). Det var plastsjoket som sitter i taket mot vindrutan som skallrade för mig, tryckte till den och sedan dess har det varit tyst.

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]