NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lindström
Har en s40n, ska köpa nya 18" var tanken.
Nu till frågan; Nån sa att det ska vara minst et 43 och uppåt för att det ska funka, medans nästa säger att det funkar fint med et.40..
Fälgarna jag har kikat på är, 225/40-18 och med et 40 (har suttit på en Ford Focus den nya)

Nån som kan hjälpa mig?
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Däcken passar utmärkt har samma däck och 18'' fälgar sen om just de fälgarna som du tittar på passar S40 är en helt annan historia..

Men jag kan rekomendera att INTE sätta på dem om du inte har sänkt bilen, ser nämligen förjävligt ut...Satsa på 19'' istället
Användarvisningsbild
av psycho4fun
ET 40 låter lite vågat. :shock: (dock skulle det säkert gå om man hade en tillräckligt smal fälg)
Orginal är ET 52.5.
Själv åker jag med 225/40 på 18x8" och ET46.

Inte mkt kvar innan däcken är utanför bilen ...
Bild
Användarvisningsbild
av Jayhawk
ops missuppfatta frågan helt...jo som sagt ET 40 är lite väl vågat
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Jag har 8.5x19 et 40 och där sticker dom ut någon mm från framskärmarna!
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag åker på Ace Panthera och 235/35-R19. Vet ej vilket ET det är på fälgen(tror det är 43) men dom tar i bak om jag åker fort i gupp eller om jag har folk i baksätet. Därav blev min bil endast 2-sitsig helt plötsligt. Det är ju förståss lite sportigt, men inte så praktiskt. Har hört att det går att svarva av fälgarna på anläggningsytan mot navet några mm för o få in fälgarna lite. Känns dock tråkigt att köpa däck o fälg för över 15.000 o sen börja svarva i grejerna det första man göra. Kan tillägga att jag köpte hjulen till min V70n, men han aldrig montera dom förns jag bytt bort den. Kan även tillägga att bilen är sänkt med sportchassi, annars det inte heller varit några problem. Bild
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Degnell skrev:Jag åker på Ace Panthera och 235/35-R19. Vet ej vilket ET det är på fälgen(tror det är 43) men dom tar i bak om jag åker fort i gupp eller om jag har folk i baksätet. Därav blev min bil endast 2-sitsig helt plötsligt. Det är ju förståss lite sportigt, men inte så praktiskt. Har hört att det går att svarva av fälgarna på anläggningsytan mot navet några mm för o få in fälgarna lite. Känns dock tråkigt att köpa däck o fälg för över 15.000 o sen börja svarva i grejerna det första man göra. Kan tillägga att jag köpte hjulen till min V70n, men han aldrig montera dom förns jag bytt bort den. Kan även tillägga att bilen är sänkt med sportchassi, annars det inte heller varit några problem. Bild

Okej då var det inte så himla konstigt att jag inte hitta några 19'' som passa till S40n...ser jävligt snyggt ut men som sagt kanske inte så himla praktiskt :-O) .

Har inte bestämt mig än om jag ska sänka min S40, har 18'' fälgar fram ser det helt perfekt ut men bak blir det jävligt mycket luft, jaja får testa en smuggel runda till Tyskland först innan jag bestämer mig haha :-DD

Får man fråga hur mycket sänkningen kosta, är det orginal sänknings sats från Volvo eller?
Användarvisningsbild
av Johan.S
Fick på mina nya fälgar idag :lol: Nitro Oxide med 225/40/18 däck verkar bra än så länge har inte tagit i fram eller bak.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]