- ons 12 mar 2008, 16:30
#179227
Hej alla glada dieselförare :D
Min kära sambo ringde för en stund sedan och berättade att bilen luktat lite bränt under dagen. Det ringer någon form av klocka att jag läst att de kan framkomma en lukt av bränt vid regenereringen av partikelfiltert. Detta skall ske med 200-300 mils intervaller vilket stämmer bra överens med vad bilen rullat just nu(280 mil) Hur upplever ni att det kan lukta när bilen gör denna rengöring av partikelfiltert?
Märker ni av någon driftsförändring? dvs effektminskning eller liknande?
Mest nyfiken på om man skall köra in bilen på verkstaden eller om lukten är "normal"?
Min kära sambo ringde för en stund sedan och berättade att bilen luktat lite bränt under dagen. Det ringer någon form av klocka att jag läst att de kan framkomma en lukt av bränt vid regenereringen av partikelfiltert. Detta skall ske med 200-300 mils intervaller vilket stämmer bra överens med vad bilen rullat just nu(280 mil) Hur upplever ni att det kan lukta när bilen gör denna rengöring av partikelfiltert?
Märker ni av någon driftsförändring? dvs effektminskning eller liknande?
Mest nyfiken på om man skall köra in bilen på verkstaden eller om lukten är "normal"?
Min: V60 T6 Recharge MY21
Fruns: V70II Classic Sport MY16
Fruns: V70II Classic Sport MY16