NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kilkenny
Har sett på en utländsk Volvosida att subwoofer finns som tillval till C30:

http://www.volvocars.com/za/All-Cars-MY ... pment.aspx
skrolla ner till "In-car Entertainment", "Audio equipment"

"Active subwoofer
Provides a brilliantly full and rich bass at all volumes. Consists of an 8-inch subwoofer with extra-long stroke and a built-in 140 W amplifier. Installed under the load compartment floor beside the spare wheel. Available as an accessory in combination with the High Performance and Premium Sound audio systems."

Någon som vet något mer?
Användarvisningsbild
av vickan
säkert samma som finns till s40/v50.. bara att slå en signal till din närmsta volvohandlare och fråga vad den kostar.. till s40:n låg den på ca 5000:- ex installation om jag inte minns fel..
Användarvisningsbild
av Kilkenny
Pratade med volvo om detta.

Det går tyvärr inte att eftermontera subwoofer i dagsläget.

Man kan endast få det vid nybeställning.

Undra vad det kan bero på?
Kan det vara för att kablage inte är fördraget och att de måste byta en hel kabelmatta?

Någon som känner till några tredjepartsubbar som passar C30, utrymmet är ju som bekant begränsat..
Användarvisningsbild
av vickan
verkar mycket konstigt.. det är samma stereo som i s40/v50 och eftersom det dessutom verkar vara samma baslåda.. varför inte bara ta och beställa den som hör till s40 och montera själv=) det är optisk inkoppling och high perfomance/premium kan du koppla in den mot.. annars så har du ju alltid ett par platta aktiva lådor hos både mds.se och brl.se..
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har V50 MY08 med Premium Sound och när jag beställde den i april 07 så fanns subwoofer inte att beställa som tillbehör eller från fabrik. Så vitt jag vet så finns det fortfarande inte från fabrik eller som tillbehör fr o m MY08, åtminstone inte till S40/V50.

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]