NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fredrik_802
Har en v50 T5 06:a nån som har chippat som kan berätta lite? ändrad bränsleförbrukning, mycket bättre dragi bilen, och om det varit några problem?
Har kollat på BSR vad finns det mer för bra firmor? Va ska man tänka på?
Användarvisningsbild
av metal
Har en T5 -05 med BSRtrim.
Lägre förbrukning o starkare = perfekt.
Du har inga negativa erfarenheter alls? Slitage, tätare serviceintervaller eller liknande?
Användarvisningsbild
av vickan
sportbilsentusiasten skrev:
metal skrev:
Har en T5 -05 med BSRtrim.
Lägre förbrukning o starkare = perfekt.
Du har inga negativa erfarenheter alls? Slitage, tätare serviceintervaller eller liknande?
Inga alls, allt är som förut.
Skulle möjligen vara att den är MYCKET känsligare på gasen = smeker man inte pedalen så rycker det iväg. Man lär sig att köra mjukt efter ett tag.

Bara ett litet inhopp, när man chippar bilen och tillför nästan 100 nm mer än original är det självklart att det kommer bli en större påfrestning för bilen. Hur mycket det dock påverkar beror ju helt och hållet på hur man kör, och hur många av de nya hästarna man använder. Att tro att det inte alls sliter mer på bilen är bara naivt. my 5 sec.. :wink:
av Krulos
Jag har C30 T5 -07, chippad med BSR PPC steg 3. Funkar perfekt, inga problem alls. Bara att koppla ur och köra lite innan service så ser dom inte att den har varit rörd.

Sen JA varför skulle det inte hålla, samma växellåda som S60 R och den har mer effekt orginal än våra T5 med chip...
av Djurberg
Vad jag hört, många gör sånt på forum. Är att det sitter i nyare bilar en liknande "black-box". Den registrerar ett flertal värden i motorn, bland annat de dessa chip modifierar, på så vis kan Volvo om de vill se att bilen varit chippad.

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]