NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
MrS40NElectricSilver skrev:Hej någon som vet vad det kostar o sänka en s40n 06 ? Mvh Mrs40
Bilia i Stockholm tar 6.924 kronor för besväret om du ska montera det sportchassi som även kan beställas från fabrik.

Annars finns det ju fjädrar för drygt 2000. Eibach, H&R m.fl. Dock vet jag inte vad det skulle kosta om man vill ha hjälp med att montera dessa via återförsäljaranslutna verkstäder för OCL, BSR m.fl. som saluför dessa fjädrar. Har försökt få svar utan framgång både av BSR i Stockholm och OCL i Norrköping. Till monteringskostnaden kommer sedan troligen en hjulinställning också, som jag antar ingår i priset hos Bilia.
av Christian_m
MrS40NElectricSilver skrev:va då så dyrt är det inte aktuellet :)
Det var ungefär så jag reagerade också, de pengarna får gå till nästa bilbyte istället :)
Användarvisningsbild
av metal
Jag var har varit inne hos Autotech i Trollhättan och frågat dem vad de skulle ta för att montera deras fjädrar de själva saulför, H&R Sportfjädersats (sänker 35mm). Själva fjädrarna kostar 2.490,00 kr och de skulle ha 1500 kr för att montera dem. Nu frågade jag iofs inte om det tillkom en hjulinställning eller inte. :???:
Användarvisningsbild
av metal
1500 var billigt för monteringen, har hört runt lite å då vill dom ha 2500 + hjulinställning...
Ingen som vet vad en däckfirma kan ta för en hjulinställning på ett ungefär? Snackar vi ca 1000 kr, eller är vi uppe i 2000 kr?
av Christian_m
metal skrev:
1500 var billigt för monteringen, har hört runt lite å då vill dom ha 2500 + hjulinställning...
Ingen som vet vad en däckfirma kan ta för en hjulinställning på ett ungefär? Snackar vi ca 1000 kr, eller är vi uppe i 2000 kr?
Vet inte tyvärr, dock såg jag i Bilias däckspecial från förra våren att kontroll kostar 1200, och behöver hjul justeras så tillkommer 160 kr/hjul för justeringen. Dvs max 1840 kronor, går säkert att få billigare hos en däckfirma men det kan ju va bra som jämförelse om inte annat.
av Frisbee
Jag ska sänka min v50 awd nu och jag har fått monteringspriser på runt 2000 kr sen tillkommer hjulinställning med 800-1000 kr. Det är på märkesobunden verkstad med kvitto. Utan kan man säkert få ner det en tusenlapp.
av noll3one
Är det någon som vet en bra billig verkstad som monterar fjädrar här i Göteborg. Har kollat hos Volvo Bil som vill ha ca 3500 för endast monterin och hos cms group som vill ha ca 4100 kr. Tänkte byta till H&R med 35 mm sänkning.

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]

Tomgång och vevhusventilation

@Daniel78 , Ja jag har rengjort tomgångsm[…]